Strandvägen 63B, Stockholm - Visa på karta

• Övrig tid enligt överenskommelse.

Logo Shokofans Kiropraktik & Rehab

Östermalm, Stockholm

Varmt välkommen till Shokofans Kiropraktik & Rehab!

Sara Shokofans nystartade kiropraktorklinik ligger på Strandvägen 63B på Östermalm i Stockholm, i samma lokaler som Stockholms Ryggklinik.

Jag talar både svenska och engelska.

Hos mig kan du få hjälp med diagnostik, behandling, rehabilitering och förebyggande av funktionsstörningar och smärttillstånd i rörelseapparaten med fokus på rygg och nacke. Jag kombinerar kiropraktiska behandlingsmetoder med medicinsk massage och träningsövningar.

Jag arbetar även med företagshälsovård och kan bland annat hjälpa ert företag att få ett hälsosamt arbetsklimat och bättre ergonomi.

Frågor om kiropraktik?

Ring eller mejla mig gärna om du har frågor eller funderingar kring vad jag som kiropraktor kan hjälpa dig med!

Informationen uppdaterades 21 april 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Shokofans Kiropraktik & Rehab

Ryggskott hos Shokofans Kiropraktik & Rehab i Stockholm

fr. 500 kr Nybesök 550 kr, Återbesök 500 kr

Har du drabbats av ryggskott? Ryggskott innebär smärta och stelhet i ländrygg/säte och kan vara kopplad till nerver, leder, diskar och/el...

Har du drabbats av ryggskott?

Ryggskott innebär smärta och stelhet i ländrygg/säte och kan vara kopplad till nerver, leder, diskar och/eller muskler eller bindväv.

Ryggskott är vanligt förekommande och drabbar de flesta någon gång i livet. Ryggskott kan uppstå akut och då ofta i samband med en rörelse, ofta så "hugger det till" i ryggen.

Ryggskott kan också uppstå gradvis och komma smygande. Då sitter smärtan i ländryggen men en diffus smärta kan också breda ut sig mot säte, höft och lår.

Kontakta Shokofans Kiropraktik & Rehab för behandling av ryggskott!

Diskbråck hos Shokofans Kiropraktik & Rehab i Stockholm

fr. 500 kr Nybesök 550 kr, Återbesök 500 kr

Har du fått diskbråck? Vid diskbråck har en disk som ligger mellan ryggradens kotor brustit och buktar in mot ryggradskanalen. Det är van...

Har du fått diskbråck?

Vid diskbråck har en disk som ligger mellan ryggradens kotor brustit och buktar in mot ryggradskanalen. Det är vanligt och gör oftast inte ont, men om disken trycker mot ryggmärgen eller nervrötterna kan det hända att du får ont i ryggen eller ischias.

Diskbråck är vanligast att få i ländryggen men kan uppstå i hela ryggen. Typiska symtom vid diskbråck är smärta ned i benet med/utan smärta i ländrygg. Ibland kan du även ha känselbortfall på vissa områden i benet och svaghet i specifika muskelgrupper.Smärtan kan komma mycket snabbt eller utvecklas under en längre tid.

Få hjälp med ditt diskbråck

Hos Shokofans Kiropraktik & Rehab kan vi hjälpa dig som fått diskbråck. Vi minskar smärtan och ser till att du får tillbaka musklerna och ledarnas normala rörlighet och funktion.

Kontakta oss för att få hjälp!

Ischias hos Shokofans Kiropraktik & Rehab i Stockholm

fr. 500 kr Nybesök 550 kr, Återbesök 500 kr

Problem med ischias? Ischias är kroppens största och längsta nerv som går från ryggraden ner i benet, och det finns många orsaker till at...

Problem med ischias?

Ischias är kroppens största och längsta nerv som går från ryggraden ner i benet, och det finns många orsaker till att den kommer i kläm och orsakar smärta.

Om du har smärta i ländrygg/säte som strålar ner och ut i benet är det symtom på ischias. Känslan är ofta mer ett obehag än smärta och många kan ha "myrkrypningar" eller domningar i benet.

Äkta och falsk ischias

För att skilja på orsaken till problem med ischias så delas de upp i två grupper; äkta och falsk. Vid äkta ischias kommer orsaken till smärtan inne i ryggraden och vid falsk ischias kommer smärtan från att nerven av någon orsak blir irriterad utanför ryggraden. Vid falsk ischias är smärtan lindrigare och mer diffus, och det är sällsynt att den fortsätter nedanför knäet.

Falsk ischias är mycket vanligare än äkta och kan behandlas med en kiropraktisk behandling. Vi använder oss av kontrollerade behandlingstekniker som kan vara ett effektivt sätt att minska smärtan.

Kontakta Shokofans Kiropraktik & Rehab om du upplever problem med ischias!

Nackspärr hos Shokofans Kiropraktik & Rehab i Stockholm

fr. 500 kr Nybesök 550 kr, Återbesök 500 kr

Har du fått nackspärr? Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när d...

Har du fått nackspärr?

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vrider på huvudet.

Vid nackspärr har lederna mellan kotorna i nacken fastnat och musklerna runt omkring är i kramp. Ofta blir området svullet och irriterat och smärta kan börja stråla ut i axeln eller armen.

Att få snabb hjälp och behandling för dina besvär påskyndar läkningen och gör att du snabbt kan återgå till ditt vanliga liv.

Kontakta Shokofans Kiropraktik & Rehab för behandling!

Spänningshuvudvärk hos Shokofans Kiropraktik & Rehab i Stockholm

fr. 500 kr Nybesök 550 kr, Återbesök 500 kr

Har du spänningshuvudvärk? Spänningshuvudvärk är den vanligaste formen av huvudvärk och kan kännas obehaglig fast den är ofarlig. Symtome...

Har du spänningshuvudvärk?

Spänningshuvudvärk är den vanligaste formen av huvudvärk och kan kännas obehaglig fast den är ofarlig. Symtomen brukar beskrivas som en molande värk, ofta som ett band runt huvudet, samt smärta bakom ögonen och i bakhuvudet. Vissa upplever även en känsla av ömma punkter i nacke och käkmuskler. Det är inte heller ovanligt att huvudvärken varierar under dagen.

Varför får man spänningshuvudvärk?

Orsaken till spänningshuvudvärk är inte helt klarlagt men spända och felaktigt belastade muskler kring ansikte, nacke och bröstrygg, samt stress och sömnbrist, verkar vara de bakomliggande faktorerna.

På Shokofans Kiropraktik & Rehab har vi erfarenhet att behandla spänningshuvudvärk med olika kiropraktiska metoder. Vi ser till så att musklerna kring nack-, käk-, och ryggmuskler slappnar av och ser även till att hitta samt korrigera de faktorer som orsakat spänningarna från första början.

Kontakta oss för att boka en tid!

Idrottsmassage hos Shokofans Kiropraktik & Rehab i Stockholm

Trötta eller stela muskler? Med idrottsmassage får du en mer djupgående massage som fokuserar på funktionalitet och/eller ett specifikt b...

Trötta eller stela muskler?

Med idrottsmassage får du en mer djupgående massage som fokuserar på funktionalitet och/eller ett specifikt besvär.

Idrottsmassage skiljer sig från klassisk massage i och med att massagetekniken även innehåller tuff massage av ligament och senor, och den jobbar med skonsamma mobiliseringstekniker och töjningar av ledkapslar.

Välkommen till Shokofans Kiroraptkik & Rehab!

Sara Shokofan

Sara Shokofan

Leg. Kiropraktor

Min examen Doctor of Chiropractic tog jag 2011 på Skandinavian Collage of Chiropractic. Mitt specialistområde är sport och träning.

Under 2015 arbetade jag som Chiropractic Assistant på Action Spine & Sports Medicine i Colorado, USA, där jag hjälpte kiropraktorn med kiropraktisk behandling, ultraljud, laserbehandling och rehabilitering.

Jag har även läst kursen Fysiologisk kinesiologi steg 1.

Karta - Strandvägen 63B, Stockholm

• 16:15 - 19 maj, 2017 skrev:

Sara gav mig en tid samma dag som jag vaknade upp med nackspärr, hon hjälpte mig att bli mycket bättre i nacken med hjälp av massage, knäckning och nålar. Rekommenderar varmt alla att gå till Sara!