Rådmansgatan 1B, Stockholm - Visa på karta

• Övriga tider enligt överenskommelse

4,9

Logo Rådmanskliniken

Östermalm, Stockholm

Varmt välkommen till Rådmanskliniken!

Rådmanskliniken är en naprapatklinik som drivs av Mia Sjöblom och Josefin Öberg. Individanpassade behandlingar där patientens behov och eventuell skada står i fokus. Vi undersöker och behandlar både symptom och helheten.

Tillsammans med dig som patient kommer vi fram till ett tillvägagångssätt som passar dig vad det gäller längd på behandling, rehabilitering osv. Våra behandlingstider är oftast mellan 45-60 min.

Rådmanskliniken skapar individuella behandlingar

På Rådmanskliniken erbjuder vi naprapatbehandlingar, idrottsmedicin och massage. Vanliga smärttillstånd och idrottsskador som vi kan hjälpa dig att behandla är:

• nackspärr
  • golfarmbåge
  • knäskador
  • spänningshuvudvärk
  • idrottsskador

Genom att tidigt söka hjälp för en skada eller smärttillstånd och få den behandlad/rehabiliterad, gör att läkningstiden blir kortare och du kan fortare komma tillbaka till din vardagsaktivitet eller idrott.

Kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 20 april 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Rådmanskliniken

Naprapatbehandling hos Rådmanskliniken i Stockholm

700 kr Nybesök 60 min, Återbesök 45 min

Våra naprapater på Rådmanskliniken utreder, behandlar och rehabiliterar smärttillstånd och funktionella besvär i rygg, nacke, leder och muskler.

Vilka behandlingsmetoder använder naprapaten vid en behandling?

Naprapatbehandlingen sker genom att naprapaten kombinerar manipulations- och mobiliseringstekniker med muskeltöjning och massage. Det är även vanligt att använda olika former av strömbehandlingar, dry needling och infrarött ljus.

Behandlingen följs upp med genomgång av rehabiliteringsövningar samt råd om bland annat ergonomi.

Vad är syftet med naprapatbehandlingen?

På Rådmanskliniken har vi ett helhetstänk som med effektiva behandlingsmetoder minskar smärta, återställer funktion och förebygger framtida besvär. Vi lägger stor vikt vid att analysera och åtgärda bakomliggande orsaker till besvären.

Varmt välkommen att boka tid för en naprapatbehandling!

Nybesök 60 min, Återbesök 45 min

Naprapatbehandling nybesök hos Rådmanskliniken i Stockholm

700 kr 60 min

På Rådmanskliniken kan nya patienter komma till oss för att få hjälp med akuta och kroniska besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler.

Hur går ett nybesök till hos naprapaten?

Ett nybesök hos oss tar alltid 60 minuter. Då får du förklara vad du har för problem och berätta om eventuell sjukdomshistoria och/eller skada. Under samtalet antecknar naprapaten och ställer frågor vid eventuella oklarheter om en del medicinska tillstånd.

Därefter undersöks du och naprapaten förklarar problematiken och hur behandling samt prognos ser ut. Vi kommer därefter tillsammans fram till hur vi ska gå tillväga och hur många behandlingar som kan behövas. Vid ditt nybesök görs även en kortare naprapatbehandling.

Kontakta oss för att boka tid för ett nybesök!

60 min

Naprapatbehandling återbesök hos Rådmanskliniken i Stockholm

700 kr 45 minuter

Om du kommer på återbesök hos naprapaten följer vi upp hur du mått sen den senaste behandlingen. Vi går också igenom eventuella träningsprogram och behandling.

Hur lång tid tar ett återbesök?

Återbesöket hos naprapaten tar 45 minuter. Om du har ett mer omfattande besvär eller om du bara vill ha en längre behandling, kan du boka en tid som är 60 minuter.

Kontakta oss för att boka en tid för återbesök hos din naprapat!

45 minuter

Friskvård hos Rådmanskliniken i Stockholm

Vi på Rådmanskliniken erbjuder olika typer av friskvårdsbehandlingar till ditt företag. Vi kan komma till er arbetsplats och ge personalen behandling. En behandling om 30 minuter en gång per månad, är vad vi brukar rekommendera.

Vi har även möjlighet att skriva avtal om friskvårdsbehandlingar så att personalen kommer till oss på kliniken för behandling.

Friskvård är avdragsgillt för arbetsgivaren.

Andra typer av tjänster inom friskvård

Om ert företag behöver föredrag om ergonomi och/eller friskvård kan vi komma till er. Utifrån ert behov formar vi vår föreläsning.

Mejla oss om du har några frågor eller vill ha en offert!

Dry needling hos Rådmanskliniken i Stockholm

På Rådmanskliniken erbjuder vi dry needling som behandlingsform vid en naprapatbehandling. Vad är dry needling? Dry needling är en eff...

Vad är dry needling?

Dry needling är en effektiv behandlingsmetod där akupunkturnålar används för att komma åt triggerpunkter och spända stråk i musklerna.

Tekniken används ofta i kombination med andra behandlingsmetoder och har visat sig vara mycket effektivt vid besvär såsom tennisarmbåge, hälsporre och löparknä.

Kontakta oss på Rådmanskliniken för att boka en tid!

Massage hos Rådmanskliniken i Stockholm

fr. 550 kr 30 min kostar 550 kr, 45 min kostar 700 kr

På Rådmanskliniken erbjuder vi massage. Massagens primära effekt är att lösa upp spända muskler eftersom din rörelseförmåga ökar när mus...

På Rådmanskliniken erbjuder vi massage.

Massagens primära effekt är att lösa upp spända muskler eftersom din rörelseförmåga ökar när musklerna är mjuka, smidiga och flexibla. Massage kan även öka din blodcirkulation, frigöra endorfiner som har en smärtlindrande effekt och hormonet oxytocin som kallas ”lugn-och-ro-hormon”.

På Rådmanskliniken utför vi klassisk svensk massage

Klassisk svensk massage är relativt kraftig och massören bearbetar då huden och musklerna både ytligt och på djupet. Vi använder knådningar, tryck och strykningar som tillsammans ökar rörligheten, mjukar upp spända och stela muskler, ger avslappning och stärker immunförsvaret.

Boka in en tid hos oss för en skön massage!

fr. 550 kr

30 min kostar 550 kr, 45 min kostar 700 kr

Muskelbesvär hos Rådmanskliniken i Stockholm

Det finns många orsaker till muskelbesvär Muskelbesvär kan ha olika orsaker. Du kan till exempel få spänningar i musklerna för att du har...

Det finns många orsaker till muskelbesvär

Muskelbesvär kan ha olika orsaker. Du kan till exempel få spänningar i musklerna för att du har arbetat statiskt eller överbelastat muskeln, och då kan det bildas triggerpunkter eller muskelknutar. Men ibland är det leden, en disk och/eller en nerv i anslutning till muskeln som gör att muskeln blir spänd.

Andra orsaker som kan orsaka muskelbesvär är:

• Svaghet i musklerna
  • Dålig hållning
  • Muskelbristning

En naprapat kan hjälpa dig med muskelbesvären

Det viktigaste är att utreda varför muskulaturen besvärar, något som vi på Rådmanskliniken kan hjälpa dig med. Beroende på diagnos behandlar vi med massage, manipulation, dry needling, stretch, MP-behandling, ström och rehabövningar. Våra behandlingsmetoder kan du läsa mer om på vår hemsida!

Nackspärr hos Rådmanskliniken i Stockholm

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vrider på huvudet, och smärtan kan sitta i flera veckor.

Vad kan orsaka nackspärr?

Du kan få nackspärr om du suttit med nacken i direkt vinddrag och blivit kall om den. Den kan också utlösas av en olämplig sovposition eller om du har gjort en allt förhastad rörelse med nacken.

Genom att tidigt söka hjälp för din nackspärr och få den behandlad gör att läkningstiden blir kortare och du kan fortare komma tillbaka till din vardagsaktivitet eller idrott.

Finns det något jag kan göra för att förebygga nackspärr?

Regelbunden motion och stärkt nackmuskulatur kan minska risken för nackspärr. Att tänka på din arbetsposition, både på jobbet och privat, är också viktigt. Om du ofta vaknar med stel nacke kan du behöva se över din kudde.

Välkommen till Rådmanskliniken!

Ryggskott hos Rådmanskliniken i Stockholm

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfrestning såsom ett lyft eller en vridning. Smärtan är oftast ofarlig men kan vara påfrestande.

Genom att tidigt söka hjälp och få dit ryggskott behandlat gör att läkningstiden blir kortare och du kan fortare komma tillbaka till din vardagsaktivitet eller idrott.

Vilka symtom brukar förekomma vid ryggskott?

Många gånger kommer smärtan väldigt plötsligt och känns då skärande eller huggande. Ibland kan ryggskott komma smygande med en molande smärta, och då ökar oftast smärtan gradvis.

Kontakta oss på Rådmanskliniken för behandling av ditt ryggskott!

Hälseneinflammation hos Rådmanskliniken i Stockholm

Har du hälseneinflammation? Vid hälseneinflammation gör det vanligtvis ont i hälsenan och du kan känna dig stel i senan, hälen och vaden....

Har du hälseneinflammation?

Vid hälseneinflammation gör det vanligtvis ont i hälsenan och du kan känna dig stel i senan, hälen och vaden. Ibland kan du också känna en svullen knöl på hälsenan, några centimeter ovanför hälen.

Hälseneinflammation beror vanligtvis på en överansträngning och medför smärtor, svullnad och ömhet i hälsenan och hälsenefästet.

Kontakta oss på Rådmanskliniken för behandling av hälseneinflammation!

Tennisarmbåge hos Rådmanskliniken i Stockholm

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, det beror lite på armens och handens position.

Orsaken till tennisarmbåge kan vara överansträngning i musklerna på grund av ensidiga och upprepade rörelser i handleden, men också andra funktionella orsaker.

Vilka symtom brukar förekomma vid tennisarmbåge?

Vanliga symtom är smärta längst underarmens ovansida eller armbåge, samt ömhet på utsidan av armbågen. Stelhet och minskad kraft i armen kan man också ha och du kan få svårt att lyfta tunga och otympliga föremål.

Om du inte behandlar din tennisarmbåge kan besvären bli långvariga och besvärliga, så sök hjälp så tidigt som möjligt.

Kontakta oss på Rådmanskliniken för behandling!

Mia Sjöblom

4,9

• 21:37 - 19 sep, 2018 skrev:

Klart bästa naprapaten!

• 19:36 - 15 maj, 2017 skrev:

Hos magiska Mia har jag fått fantastisk hjälp med olika problematiska tillstånd under flera år.
    Hon är erfaren, vet vad hon gör och gör det inte bara proffsigt utan också med värme. Att få en Dry needle behandling av Mia är ingen lek, men effekten låter inte vänta på sig.
    Fem stjärnor till Mia på fina Rådmanskliniken.

• 09:43 - 22 sep, 2016 skrev:

Både jag och min dotter går till Rådmanskliniken och vi kan på alla sätt rekommendera Mia och Josefin! Vi känner oss alltid välkomna och lyssnade på och med stort engagemang hjälper de oss med vår problematik. På ett förståeligt sätt beskriver de varför smärtan finns där och vad de behöver gör för att hjälpa på bästa sätt under behandlingen.
    Lokalen är väldigt välkomnande och fräsch och med hjälp av värmefiltar behöver man aldrig frysa under behandlingen.

• 23:27 - 18 aug, 2016 skrev:

Jag går till Mia på Rådmanskliniken när något i kroppen behöver styras upp. Behandlingen är proffsig och personlig.

Jag vill även tipsa om att lokalen är underbar. Jag sjunker ner i fåtöljen och väntar på min tur. Lugnt och skönt. Och mysigt!

Heja Mia och Josefin!

• 22:29 - 04 aug, 2016 skrev:

Helt fantastisk hjälp! Är så glad att jag hittade dit. Hade inte ett förtroende för naprapater tidigare men är helt övertygad nu! Och vilket bemötande.. Underbart!

• 21:44 - 29 jul, 2016 skrev:

På Rådmanskliniken händer magiska saker. Efter endast ett par månader har jag fått ordning på mina krånglande fötter och ben, vilket flera läkare och andra kvackare inte kunnat göra något åt under alla de år jag sökt hjälp för mina problem. Rekommenderas varmt.

• 20:44 - 22 jun, 2016 skrev:

Jag har blivit mycket väl mottagen och behandlad för min plantar fasciit eller hälsporre som de flesta säger i vardagslag. Med hjälp av Josefin Öberg har jag inte bara fått en bra behandling, utan även värdefull kunskap om hur det mesta hänger ihop med muskler och senor till och under foten. Dessutom har jag fått mycket bra stretchingtips och hur jag även framöver kan förebygga dessa fotproblem på ett bra sätt. Så nu joggar jag igen och är dessutom lite småexpert i hälsporrefrågor i bekantskapskretsen -:) Men allra bäst gör jag när jag rekommenderar andra att också gå till Rådmanskliniken för att få bättre kunskap och tips men framförallt fantastisk behandling. Om andra bekymmer skulle dyka upp vilka kliniken arbetar med - kommer jag inte att tveka att höra av mig till Josefin eller Mia!