Psykoterapeut Robert Hasselström

Östermalm, Stockholm

I över 25 år har jag varit verksam i psykologins värld. Jag har under dessa år samlat erfarenheter som jag hoppas kunna ha nytta av i min ambition i att hjälp dig eller er.

Vilka vänder jag mig till?

Den viktigaste målgruppen för mig är de som hamnar i relationsproblem, ångestproblem och livskriser. Målgrupperna kan vara både par, familjer och enskilda. Jag tar även emot och har erfarenheter av engelsktalande klienter.

Hur går behandlingen till?

Jag kan oftast erbjuda korta väntetider, inom två veckor har vi vårt första möte. Tillsammans gör vi upp en behandlingsplan som bygger på regelbundna möten där vi har som ambition att ses här på mottagningen en gång i veckan eller minst en gång var 14e dag.

Som klient har du alltid möjlighet pausa eller avsluta terapin - du förbinder dig inte till något utan vi tar ett möte i taget.

Ett vanligt scenario är att vi ses 10-12 sessioner. I behandlingen ingår ofta även hemuppgifter och ibland litteraturstudier.

Olika typer av behandlingar

Jag erbjuder olika typer av behandlingar beroende på vad du som klient har behov av. Längre ned på sidan kan du läsa mer om respektive metod men jag erbjuder bland annat följande:

• KBT (kognitiv beteendeterapi)
  • Schematerapi (en inriktning inom KBT)
  • Existentiell terapi
  • Parterapi
  • Familjeterapi
  • Behandling vid stress och utbrändhet

Utbildningar
Jag erbjuder även utbildningar i KBT och ångesthantering samt föreläsningar.

Vad kostar det?

Priset för behandlingen är efter konsultation.

Min bakgrund

Jag är utbildad psykolog och är legitimerad i psykiatri samt kognitiv terapeut. Jag har jobbat både för landstinget och privat inom en rad olika områden, som till exempel inom barnpsykiatri och familjeterapi. Sedan ett par år tillbaka jobbar jag nu privat som konsulterande psykoterapeut.

Jag har under sex år varit huvudlärare på Svenska Jellinekinstitutet i Stockholm som utbildare i kognitiv terapi.

Informationen uppdaterades 08 februari 2016 av Vården.se

076-289 26 68
Visa telefonnummer

Strandvägen 63, Stockholm - visa på karta

Behandlingar hos Psykoterapeut Robert Hasselström

• KBT

Vad betyder KBT och vad innebär det? KBT står för kognitiv beteendeterapi och är en terapiform där vikten ligger på samspelet mellan indi... Läs mer

• Parterapi

Ett vanligt skäl till att man söker samtalsstöd och terapi är att man har problem i relationen till sin livspartner. Terapin kan ske individ... Läs mer

• Stress och utbrändhet

När något hotar oss slås alarmsystemet på, vi upplever stress. Det är i grunden något bra, vi gör oss redo för att slåss eller fly, pulsen ö... Läs mer

Robert Hasselström

Collegeexamen i psykologi.
    Master of Arts (MA) i psykiatri.

Utbildad inom barnpsykologi, familjeterapi, kognitiv terapi och KBT.

Vägbeskrivning

Mottagning ligger ca 50 meter ifrån Berwaldhallen.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Dalens vårdcentral Tack för all hjälp jag fick idag när jag svimmade, noggrann undersökning av Eva Collin med en stab av underbara människor som hjälpte mig - Anna- Christina Liljekvist
    • Rosa Gynekologmottagning Det är rent och trevlig personal. - Lina
    • Tranebergs vårdcentral Jag är nöjd med allt.... vänlig och inlyssnande personal ! Jag är trygg där! Det räcker för mig! - Anna Dahlin
    • Zebrakliniken Mycket nöjd! - Urban Aspén
    • Capio Vårdcentral Ringen Underbar personal som verkligen lyssnar och visar engagemang. Snabba med tider dessutom. - Elisabeth