DB Hälsospecialisten

Östermalm, Stockholm

DB Hälsospecialisten är en sammanslagning av DB Fitness och Stockholms Led- & Smärtspecialist.

Välkommen till DB Hälsospecialisten!

Vi är en mottagning där legitimerade kiropraktorer, naprapater, fysioterapeuter och smärtläkare samverkar för att få din kropp att fungera optimalt. Vi arbetar utifrån ett helhetsperspektiv för din hälsa och våra specialister samarbetar för att kunna erbjuda dig bästa möjliga vård och resultat.

Vad vi på DB Hälsospecialisten kan hjälpa dig med

Vi kan hjälpa dig att behandla alla dina muskel- och ledbesvär, oavsett om det är ett akut ryggskott, nackspärr, idrottsskada eller mer långvarig smärta som artros, ihållande huvudvärk samt kronisk värk. Vi erbjuder också konsultation hos specialistläkare vid behov.

Vi erbjuder även föreläsningar och utformar paketlösningar för företag och föreningar.

Interna samarbeten där specialisterna samverkar

På DB Hälsospecialisten har vi ett speciellt arbetssätt där specialisterna samverkar sitt arbete för att kunna ge dig som patient den effektivaste och bästa vården. Vårt samarbete innebär att specialisterna pratar tillsammans och att våra olika kompetenser kan överlappa varandra. Det innebär att du som patient kan få träffa flera i vårt team samtidigt.

Våra behandlingslokaler ligger i anknytning till gym

DB Hälsospecialisten har ett komplett gym för att tillgodose kundens rehabiliteringsplan. Det gör att vi kan visa och lära dig på plats de specifika övningar som kan vara en del av din behandling.

Informationen uppdaterades 03 februari 2017 av Vården.se

08-410 200 12
Visa telefonnummer

Styrmansgatan 7, Stockholm - visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 18:00
  • Akuta tider enligt överenskommelse.
  • Medlemmar har tillträde till DB alla dagar kl. 06-21

Behandlingar hos DB Hälsospecialisten

• Naprapatbehandling

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ... Läs mer

• Kiropraktorbehandling

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler och smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom ... Läs mer

• Dry Needling

Vi erbjuder nålbehandling av två olika typer av skador/problem: 1. Senskador/senfästesproblematik, tex tennisarmbåge, där en akupunkturnå... Läs mer

• Medicinsk laser

Vid smärtor/problem där kiropraktik ej passar kan laser vara ett bra alternativ då flertalet studier har visat på en effektiv smärtlindring,... Läs mer

• TENS

Ett hjälpmedel för effektiv smärtlindring är TENS, där elektroder placeras på kroppen. Med hjälp av svaga elektriska strömmer mellan elektro... Läs mer

• Hälsokontroll

Vi erbjuder även hälsoundersökningar/screening för att undersöka funktion, risker, etc. Tex i samband med att en person vill börja träna och... Läs mer

• Läkar-/specialistkonsultation

Vi erbjuder specialistbehandling och konsultation för stresshantering, kroniska smärtor samt traumabearbetning. Utöver det erbjuds även ... Läs mer

• Massage

Vad är massage bra för? Den primära effekten med massage är att lösa upp spända muskler eftersom rörelseförmågan ökar när musklerna är mj... Läs mer

• Fysioterapi / rehabilitering

Fysioterapi kan kan hjälpa dig när det uppstått skador eller funktionsstörningar i ryggen, lederna, nerverna eller musklerna. Vi arbetar med... Läs mer

• Tobbe Ogéus

Verksamhetsansvarig / Leg. Kiropraktor, PgC

Tobbe har en gedigen träningsbakgrund då han spelat professionell handboll runt hela Europa samt jobbat som personlig tränare och kostrådgivare vid sidan av sedan 1998.

• Björn Ogéus

Specialist i Anestesiologi / Leg. Smärtläkare

Björn arbetar med rehabilitering som smärtläkare och har varit verksam i över 25 år inom offentlig sjukvård.

• Cecilia Lind

Leg. Sjukgymnast, Laserterapeut

Cecilia har en bakgrund som artist och professionell dansare. På grund av en skada under sin dansarkarriär ändrade hon bana och utexaminerades som leg. sjukgymnast 2006.

• Cecilia Landberg

Leg. kiropraktor

Cecilia jobbar som kiropraktor och har erfarenhet från rehabiliteringsarbete med idrottslag.

• André Wredlert

Leg. fysioterapeut

Andrés filosofi är en kombination av manuella metoder, exempelvis dry needling och akupunktur, samt specifik riktad träning för att uppnå resultat i form av minskad smärta och ökad funktion.

• Patrik Wetterqvist

Leg. Naprapat

Patrik har jobbat som leg naprapat, tränare och föreläsare i över 20 år. Han arbetar med naprapattekniker, manuella ortopediska metoder och funktionsträning i kombination med annan fysiobehandling.

• Niklas Andersson

AT-Kiropraktor

Niklas har innan examen från skandinaviska kiropraktorhögskolan jobbat som massageterapeut och personlig tränare. Han har valt att inrikta sig speciellt på axelproblematik men jobbar självklart även med övriga led- och smärtproblem.

• Johan Isevik

AT-Kiropraktor

Johan har sin bakgrund inom idrott där tennis och basket haft två stora roller. Han är fortfarande aktiv inom basketen och underhåller även sitt tennisspelande.

• Mattias Lejon

Leg. Läkare

Mattias tog läkarexamen år 2011. Han har därefter arbetat inom olika specialistområden och gått flera olika vidareutbildningar.

• Moa Persson

Lic. Massageterapeut

Moa äger och driver Salongen Studio Paus ett stenkast från vår klinik på. Där arbetar hon med resultatinriktad hudvård, massage och övriga kroppsbehandlingar.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Fråga ställd 21:22 18 nov 2014

Tar ni emot frikort

DB Hälsospecialisten svarar:

Som jag svarat på samma fråga tidigare: nej, tyvärr, i och med införandet av det fria vårdvalet 2012 minskade möjligheten för mindre aktörer på marknaden att bli en del av landstingsvården.

Vi samarbetar däremot med flertalet försäkringsbolag för de patienter som har privat sjukvårdsförsäkring.

• Fråga ställd 14:09 14 okt 2014

Hej, är ni anslutna till Landstinget?
    Med vänlig hälsning,
    Jara

Hej Jara!
    Som jag svarade tidigare på samma fråga:
    Tyvärr, i och med införandet av det fria vårdvalet har mindre privata aktörer idag begränsade möjligheter. De två aktuella vårdvalen för oss "primärvårdsrehabilitering" eller "vårdval smärta och utmattning" ställer krav på lokaler och antal anställda vi idag inte kan möta.

Däremot samarbetar vi med flertalet försäkringsbolag för de som har skydd genom sin arbetsgivare eller en privat försäkring.

• Fråga ställd 22:54 03 aug 2014

har ni landstingsavtal ?