Sturegatan 32, Stockholm - Visa på karta

Logo Tandläkargruppen Sturegatan

Östermalm, Stockholm

Varmt välkommen till Tandläkargruppen Sturegatan!

Vår tandläkarmottagning ligger på Sturegatan i Stockholm och vi använder de allra senaste teknikerna och behandlingsmetoderna för att kunna erbjuda ett hållbart behandlingsresultat som du är nöjd med.

Hos oss är alla välkomna och vi erbjuder flexibla öppettider. Nya patienter kan snabbt få en tandläkartid.

Vi kan hjälpa dig med det mesta inom tandvård

Vi tillhandahåller all slags allmäntandvård, barntandvård, estetiska tandbehandlingar och avancerad implantatkirurgi med beprövade metoder. Vi skräddarsyr din tandvård utifrån dina behov och önskemål för att du ska känna dig trygg.

Vi har dentalutrustning av den mest avancerade typen. Till exempel har vi behandlingsstolar med integrerat vattenreningssystem som möjliggör att vi kan använda sterilt vatten under samtliga behandlingar.

Till oss kan du ta dig enkelt med kollektivtrafiken

Tandläkarpraktiken ligger naturskönt belägen vid Humlegården, nära till Östermalms T-banestation eller Stadions T-banestation uppgång Karlavägen. Utanför går busslinjerna 42, 44, 1, 56 och 55.

Boka tid hos oss!

Hos oss kan du enkelt boka tid genom att ringa på telefonnummer 08-660 51 55 eller mejla oss på info@tgsture.se.

Informationen uppdaterades 12 augusti 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkargruppen Sturegatan

Tandläkarundersökning hos Tandläkargruppen Sturegatan i Stockholm

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta du bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder beror på hur stora problem du har med dina tänder.

Tillsammans med oss lägger vi upp en individuell behandlingsplan för dig. Det vanliga, om du inte har några större problem, är att du gör en undersökning per år. De vanligaste problemen är karies och tandlossning och det är viktigt att upptäcka detta i tid, därför rekommenderas att gå på regelbundna besök hos tandläkaren.

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om du har hål, hur tandköttet ser ut och om det finns risk för tandlossning. Vid besöket brukar tandläkaren även ta bort tandsten om det finns.

Om problem behöver åtgärdas

Välkommen till Tandläkargruppen Sturegatan!

Tandhygienistbehandling hos Tandläkargruppen Sturegatan i Stockholm

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Vad gör tandhygienisten under en behandling?

Om du kommer till oss för att träffa vår tandhygienist kommer hon bland annat att ta bort tandsten, beläggningar och överskott av fyllning. Även putsning och polering av dina tänder kan utföras.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

Välkommen på en behandling hos Tandläkargruppen Sturegatan!

Kronor och broar hos Tandläkargruppen Sturegatan i Stockholm

Kronor Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel ...

Kronor

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Broar

Broar sitter ihop i ett stycke och ersätter en eller flera tänder som har skadats. Till skillnad från kronan fäster tandläkaren broar på så kallade stödtänder, vilket är de tänder som angränsar till luckan. Mellan dessa stödtänder hänger man sedan den nya tanden som täpper igen luckan och ersätter den gamla tanden.

Vilka material används?

Ofta tillverkas kronor och broar av keramiska material, till exempel porslin. En kombination av metall och keram kan också förekomma. Metallen är då i form av guld- eller titanföreningar eller ibland medicinskt stål.

Är det viktigt att hålla rent runt den konstgjorda kronan/bron?

Ja, det kan lätt bildas bakteriebeläggningar där den ursprungliga tandkronan och den konstgjorda möts.

Vill du veta mer om kronor och broar, välkommen att kontakta oss på Tandläkargruppen Sturegatan!

Tandblekning hos Tandläkargruppen Sturegatan i Stockholm

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos oss på Tandläkargruppen Sturegatan. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser.

Om du har hål, tandsten eller missfärgningar måste det åtgärdas innan behandlingen kan påbörjas.

Hur lång tid tar behandlingen?

På tandvårdsmottagningen tar behandlingen en till två timmar. För ett riktigt bra resultat kan behandlingen behöva upprepas en till två gånger vid olika tillfällen.

Hemmatandblekning

För att kunna bleka dina tänder hemma måste en tandläkare eller tandhygienist avgjuta dina tänder för att kunna tillverka en plastskena. I denna plastskena applicerar du sedan ett blekmedel innan du fäster skenan på tänderna. Den ska sitta på en till två timmar. Det är viktigt att du före behandling borstar tänderna noga samt göra rent mellan dem.

Under behandlingen ska du undvika att äta, dricka eller röka.

Finns det risk för biverkningar?

Du kan uppleva ökad känslighet i tänderna under en kort period efter genomförd behandling. Skulle ett ihållande besvär uppstå ska du kontakta tandvårdsmottagningen.

Kontakta oss på Tandläkargruppen Sturegatan om du har några frågor!

Rotfyllning hos Tandläkargruppen Sturegatan i Stockholm

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,...

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att vi gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Lokalbedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss på Tandläkargruppen Sturegatan!

Akut tandvård hos Tandläkargruppen Sturegatan i Stockholm

Har du drabbats av tandvärk eller andra akuta besvär? På Tandläkargruppen Sturegatan tar vi emot patienter med akuta besvär. Hos oss har ...

Har du drabbats av tandvärk eller andra akuta besvär?

På Tandläkargruppen Sturegatan tar vi emot patienter med akuta besvär. Hos oss har du oftast möjlighet att få en akuttid samma dag eller dagen därpå.

Du betalar som vanligt för besöket och får utifrån undersökningen förslag på vad som behövs åtgärdas och kostnaden för detta.

Kontakta oss om du har några frågor eller vill boka en tid!

Barntandvård hos Tandläkargruppen Sturegatan i Stockholm

På Tandläkargruppen Sturegatan erbjuder vi barntandvård. Hos oss behandlas barn kostnadsfritt till och med det år de fyller nitton. Det ä...

Det är bra om barnen går regelbundet till tandläkaren eftersom att bettet utvecklas snabbt.

Första besöket hos tandläkaren

Det första besöket i tandläkarstolen brukar äga rum när barnet är 2-3 år. Då får barnet prova att sitta i stolen, gapa, bita ihop och räkna tänderna. Vi pratar även om matvanor och tandborstning.

Vi samarbetar med specialister på olika områden inom barntandvård som vi kan remittera till vid behov.

Välkommen!

Tandimplantat hos Tandläkargruppen Sturegatan i Stockholm

Tänder kan förloras av många olika skäl som exempelvis tandlossning, karies, fraktur eller rentav en olyckshändelse. Vi på Tandläkargruppen Sturegatan arbetar med välbeprövade implantatsystem som funnits på marknaden i över 30 år, och vi lämnar livstidsgaranti för dina implantatskruvar!

Vad innebär tandimplantat?

Tandimplantat är en titanskruv som placeras i käkbenet och ersätter den naturliga tandroten. Titanskruven har en unik egenskap som gör att den accepteras av benvävnaden och växer fast i käkbenet. Läkningsprocessen tar mellan sex och åtta veckor, och efter det skruvas en implantatkrona eller implantatbro på titanskruven/titanskruvarna. I vissa fall kan temporära tänder fästas på implantatskruvarna direkt efter operationen, så kallad direkt belastning.

Den fastsittande konstruktionen fungerar som riktiga tänder och är en livslång behandling.

Datorstödd implantatbehandling - Titthålskirurgi

Hos oss på Tandläkargruppen Sturegatan kan vi utföra implantatbehandling med titthålskirurgi. Det innebär att kirurgen använder minimal-invasiva metoder vid operationen för att undvika att skada kroppens olika vävnader och minimera efterbesvär för patienten.

Inför implantatbehandlingen röntgas käkbenet med skiktröntgen. Utifrån den tredimensionella bilden kan tandläkaren noggrant studera tänderna och käken för att kunna skräddarsy implantatet och behandlingen.

Operationsteknikens fördelar:

• Minimalt med biverkningar
  • Snabbare läkningsprocess
  • Optimalt estetiskt resultat
  • Kan användas för alla typer av implantatbehandlingar

Välkommen att kontakta oss för konsultation om tandimplantat!

Nakisa Dabirian Rotous

Tandhygienist

Paulina Kazmierczak

Tandhygienist

Josefin Jogander

Tandsköterska, arbetsledare och ansvarig operationstandsköterska

Giovanna Vilesco Jonsson

Tandsköterska