Kiropraktorbolaget

Kungstensgatan 2 - Visa på karta

Logo Kiropraktorbolaget

Östermalm, Stockholm

Välkomna till Kiropraktorbolaget!

Kiropraktorbolaget AB grundades i Stockholm år 2007 av Leg. Kiropraktor Therese Östling. Vi har våra lokaler i Sollévihuset som är gamla Jarlateatern.

Sedan starten har Kiropraktorbolaget verkat som aktör både inom företagshälsovården och på den privata marknaden samt inom elitidrotten. Vi har alltid patientens bästa i fokus.

Genom ett aktivt samarbete med andra utvalda vårdgivare, terapeuter och försäkringsbolag kan vi alltid rekommendera patienten till den vårdinstans som är bäst lämpad när detta är nödvändigt.

Kiropraktorbolagets filosofi

Vår grundfilosofi är att hela kroppen måste vara i balans för att uppnå fullgod funktion och hälsa. Kroppen själv eftersträvar alltid denna balans men kan bara arbeta efter de förutsättningar man ger den.
Ett enskilt negativt stimuli kan orsaka stora effekter på hela rörelseapparaten.

För att kunna ta kontroll över sin egen hälsa gäller det att identifiera den svaga länken i rörelsekedjan och sedan åtgärda den.

Som kiropraktorer lägger vi vikt vid att finna orsaken till symptomen, som inte nödvändigtvis sitter där det gör ont. Detta för att få ett så långvarigt positivt resultat av behandlingen som möjligt.

Vi alla går regelbundet vidareutbildningar som arrangeras av världsledande kiropraktorer och läkare.

Informationen uppdaterades 18 mars 2016 av Vården.se

Therese Östling

Leg. kiropraktor
Therese är klinikchef och verksamhetsansvarig på Kiropraktorbolaget. Hon har sedan studenten arbetat med friskvård och som kiropraktor sedan 2001 efter examen vid Skandinaviska Kiropraktorhögskolan i Solna.

Hon har drivit en hälso- och spaanläggning i centrala Stockholm och varit huvudlärare i kroppsmassage på en massageutbildning. Therese har varit aktiv medlem i Kiropraktiska Föreningen i Sverige och suttit som ordförande i Stockholmsregionen under tre år.

Patrik Vilhelmson

Leg. kiropraktor
Patrik har under hela sin femåriga utbildning, fram till examen 2012 från Skandinaviska Kiropraktorhögskolan i Solna, arbetat som massör. Han har tagit hand om Kiropraktorbolagets patienter sedan 2008.

Patriks stora intresse för biomekanik under träning har lett honom in i löpteknikens värld. Han tävlar själv i triathlon och under 2013 höll han kurser samt föreläser bland annat om barfotalöpning och korrekt fotisättning under gång- och löpsteg.

Som aktiv golfare med 5,1 i hcp är Patrik även ansvarig för Kiropraktorbolagets golfsektion där vi erbjuder hjälp med en biomekaniskt mer korrekt och effektiv golfsving.

Karta - Kungstensgatan 2

• 19:39 - 13 apr, 2015 skrev:

Har varit på Kiropraktorbolaget och fått stötvågs behandling av kiropraktor Patrik. Pga av en meniskskada, förstorad bakers systa pga olycka och artros i knäled. Efter fyra behandlingar helt besvärsfri. Helt fantastiskt!

• 10:28 - 18 feb, 2015 skrev:

Tack vare Thereses kunskaper och behandlingar har jag fått tillbaka rörligheten i nacken. Jag har även märkt att min triathlonträning går bättre när man har fått bort låsningar i kroppen. Och som bonus är hon väldigt trevlig också! :-)

• 22:04 - 12 feb, 2015 skrev:

Jag har gått hos Therese i många år och vet inte hur jag skulle klara mig utan hennes skickliga behandlingar, jag kan mer än varmt rekommendera!

• 16:36 - 11 feb, 2015 skrev:

Jag hade fruktansvärd smärta i nacken hela vägen upp längs huvudet till vänster öga. Både Therese och Patrik hjälpte mig att få loss spärren och få igång cirkulationen. Tack så mycket för trevligt och professionellt bemötande!

• Fråga ställd 21:12 15 nov 2015

Jag undrar om högkostnadskort gäller ?

Kiropraktorbolaget svarar:

Hej

Nej högkostnadskort gäller inte hos oss.