Rygg & Rehab

Sturegatan 16, Stockholm - Visa på karta

Logo Rygg & Rehab

Östermalm, Stockholm

Välkommen till oss på Rygg & Rehab!

Vi som jobbar här är naprapater och massörer med lång erfarenhet av att ta hand om skador och besvär som uppstår i kroppens muskler och leder.

Vi vet hur man tar hand om kroppen vare sig det gäller i vardagen eller vid träning.

Vad kan vi på Rygg & Rehab hjälpa dig med?

Vi hjälper dig att få smärtlindring och bli av med akuta eller långdragna besvär som musarm, spänningshuvudvärk, nackspärr, ryggskott, knä- och hälsenebesvär. Du kan också få hjälp med förebyggande behandling och rådgivning.

Välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 18 maj 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Rygg & Rehab

Eva Enequist

Legitimerad naprapat
Verksam mot företag, privatpersoner och idrottare som naprapat sedan 2001. Eva har förutom naprapatutbildningen gått en 2-årig idrottsledarutbildning på Lillsveds GIFHS. Hon har tidigare tävlat i Ultimate Frisbee på elitnivå.

Karolin Palmertz Cerne

Legitimerad naprapat
Verksam mot företag, idrottsmän och privatpersoner som naprapat sedan 1993. Styrketräningsinstruktör på S.A.T.S sportclub under 6 år. Lång erfarenhet från egen träning inom maratonskridskor på elitnivå.

Brita Nilsson

Diplomerad massör
Diplomerad massör sedan -94 och har bl.a. arbetat på Sturebadet i 7 år. Sedan 2002 driver hon Britas Massage & Rehab. Brita har lång erfarenhet av idrotts- och arbetsskador och kan dra nytta av sin egen bakgrund som tävlingsidrottare. Hon har även jobbat som massör i fotbollslag.

Stefan Bohlin

Legitimerad naprapat
Mångårig erfarenhet från arbete med idrottare bl.a. som naprapat för AIK hockey, Stockholms TV pucklag och juniorlandslagen i ishockey. Befinner sig förutom på kliniken ute och föreläser i SISU i Stockholms regi. Ansvarar även för undervisningen av massörerna i Medicinskt Kursforums samarbete med Jakobsbergs folkhögskola.

Mattias Ahlstrand

Legitimerad naprapat
Sedan sexton år arbetar Mattias med skadeförebyggande träning och rehabiliteringsträning samt med akutvård inom idrotten. Mattias arbetar även mot företag, idrottsmän och privatpersoner med akutvård och förebyggande friskvård på Rygg och Rehab.

Mattias var naprapat/ fysioterapeut för svenska juniorlandslaget i ishockey 2005-2010, var rehab ansvarig i Djurgårdens IF ishockey juniorlag 2003-2011 och är sedan sommaren 2010 verksam som naprapat/fysioterapeut för Tre Kronor.

Karta - Sturegatan 16, Stockholm

• 21:45 - 23 nov, 2015 skrev:

Jag har alltid fått snabb och proffsig hjälp på Rygg & Rehab oavsett ärende. Därtill är bemötandet särdeles vänligt och lyhört. Jag har gjort till en vana att rekommendera Rygg & Rehab så fort någon funderar på att uppsöka en naprapat, så jag tänkte att jag kunde tipsa om detta eminenta ställe även här.

• 21:54 - 10 feb, 2015 skrev:

Jag är en trogen kund till detta fantastiska gäng. Alltid väl mött, väl omhändertagen och mår alltid så mycket bättre i ryggen efteråt. Mina varmaste rekommendationer!!!

• 15:36 - 10 feb, 2015 skrev:

Fantastiskt duktiga naprapater! Jag har gått hos Rygg&Rehab i många år och fått hjälp med både nacke, rygg och knä. Proffsiga behandlingar och tydlig och bra rådgivning. Bäst i Stockholm!