Min Mun Tandvård

Birger Jarlsgatan 8, 6 trappor, Stockholm - Visa på karta

Logo Min Mun Tandvård

Östermalm, Stockholm

Varmt välkommen till oss på MinMun!

MinMun är en mycket modern och centralt belägen tandvårdspraktik som utför allmän- och estetisk tandvård i Stockholm.

Mottagningen är nyutrustad för att vi ska kunna hålla högsta standard. Vi har bl.a digital röntgen, The Wand (bedövningspenna) och tempurmadrasser i stolarna för att du ska kunna ligga bekvämt och slappna av under behandlingen.

Våra tandvårdstjänster

Vi arbetar mycket med estetisk tandvård och var en av de första praktikerna som började specialisera sig på det i Stockholm. Vår personal har därför mycket lång och gedigen utbildning inom området.

Vi erbjuder även:

• akuttandvård
  • barntandvård
  • amalgamsanering
  • tandreglering Invisalign och Inman Aligner
  • hjälp med tandvårdsrädsla

Vårt team

På MinMun arbetar tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor som alla tycker att det är roligt och givande att arbeta med tandvård. Vår ambition är att arbeta med kvalitet och omtanke samt att via kontinuerlig vidareutbildning för alla i teamet ge dig som patient bästa möjliga vård.

Vi är anslutna till Försäkringskassan.

Informationen uppdaterades 20 december 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Min Mun Tandvård

Elisabeth Björkman

Leg. tandläkare, specialiserad på estetisk tandvård

Anna Melin Lefring

Marica Ericson Strand

Receptionist

Karta - Birger Jarlsgatan 8, 6 trappor, Stockholm

• Fråga ställd 21:26 25 feb 2018

Kan man litar på en tandhygienist som inte ta bort all tandsten under ett besök utan att talar om att det är tandsten kvar?

Min Mun Tandvård svarar:

Hej!
    Ibland är det mycket tandsten och sitter hårt. Hygienisten kan då behöva 2 eller fler tillfällen för att kunna avlägsna all tandsten. Är det fickor runt tänderna skall de göras rent ordentligt och kan t.o.m kräva 4 behandlingar 1 kvadrant i taget. Du bör kunna lita på din tandhygienist men det finns naturligtvis möjlighet att skaffa en second opinion hos någon annan om det känns osäkert. Be i första hand hygienisten förklara bättre varför det krävdes mer tid.
    Med vänlig hälsning Elisabeth Björkman