Valhallavägen 91, Stockholm - Visa på karta

4,9

Logo UltraGyn Sophiahemmet

Om UltraGyn Sophiahemmet

Välkommen till UltraGyn Sophiahemmet!

UltraGyn Sophiahemmet är beläget vid anrika Sophiahemmet. Här har vi en gynekologisk öppenvårdsmottagning med många duktiga specialister. Vi utför även dagkirurgiska ingrepp samt slutenvårdskirurgi med betoning på minimalinvasiva ingrepp. Hos oss kan du också få hjälp med graviditetsultraljud.

UltraGyn har vårdavtal med Stockholms läns landsting.

Vi hjälper kvinnor med gynekologiska sjukdomar och besvär

Hos oss utreder och behandlar vi gynekologiska sjukdomar och besvär såsom klimakterieproblem, hormonella störningar, blödningsstörningar, inkontinens, smärttillstånd och cellförändringar på livmodertappen. Vi utför även utredningar kring barnlöshet eller upprepade missfall.

Remiss behövs endast vid gynekologiska ultraljud.

Graviditetsultraljud

På vår mottagning utför vi ultraljud vid graviditet samt fosterdiagnostiska prover. Vi är specialutbildade barnmorskor med lång erfarenhet som arbetar för bästa möjliga tillgänglighet och kvalitet tillsammans med vänligt bemötande och professionellt omhändertagande.

Våra provtagande läkare har utfört ett stort antal prover, vi tror på att erfarenhet är en viktig faktor för säkra provtagningar.

Tillgång till läkare med specialistkunskap i fosterdiagnostik och ultraljud inom 24 timmar. Det gör att en läkare finns tillgänglig att ta emot dig inom 24 timmar, om barnmorskan misstänker något avvikande.

Frågor?

Kontakta våra mottagningar på 08-587 101 99.
Vi använder oss av Tele-Q och du blir erbjuden en tid då vi ringer upp dig.
Du kan också kontakta oss via 1177 e-tjänster.
För mer information se respektive mottagning under http://www.praktikertjanst.se/ultragyn

Informationen uppdaterades 02 november 2018 av Vården.se

Behandlingar hos UltraGyn Sophiahemmet

Gynekologisk mottagning hos UltraGyn Sophiahemmet i Stockholm

Välkomna till UltraGyns Gynekologmottagning! Alla läkare hos oss har specialistkompetens. På mottagningen tar vi emot kvinnor med gyne...

Öppenvårdskirurgi hos UltraGyn Sophiahemmet i Stockholm

På UltrGgyn Sophiahemmet har vi en dagvårdsenhet där vi utför mindre ingrepp i dagkirurgi, exempelvis: Inkontinensoperation (TVT) Fram...

Slutenvårdskirurgi hos UltraGyn Sophiahemmet i Stockholm

UltraGyn Sophiahemmet erbjuder ett komplett utbud av operationer inom godartad gynekologisk kirurgi, utom operationer där misstanke om cance...

Gynekologiska ultraljud hos UltraGyn Sophiahemmet i Stockholm

På UltraGyn Sophiahemmet görs ett stort antal gynekologiska ultraljud för att undersöka, utreda och ställa diagnos. Det kan gälla: Utre...

Ultraljud för gravida hos UltraGyn Sophiahemmet i Stockholm

Olika ultraljud och undersökningar Hos UltraGyn Ultraljud Kungsholmen utför vi olika typer av ultraljud och undersökningar under gravidit...

Fosterdiagnostik hos UltraGyn Sophiahemmet i Stockholm

Hos UltraGyn Ultraljud Kungsholmen utför vi fosterdiagnostik. Det kan hjälpa blivande föräldrar att ta reda på om det finns avvikelser i ana...

NIPT-test hos UltraGyn Sophiahemmet i Stockholm

Hos UltraGyn utför vi testet NIPT (Non-Invasive Prenatal Test). Testet har en stor säkerhet och kan ge besked om eventuella kromosomförändri...

Karta - Valhallavägen 91, Stockholm

UltraGyn Sophiahemmet

4,9

18:37 - 09 feb, 2019 skrev:

Ett stort tack till doktor Jan Zetterström som opererat mig, en operation som har gjort mitt liv lättare att leva.Vilken fantastisk kunskap och skicklighet Du besitter och vilken stor empati Du förmedlat. Så tacksam för att jag kom i rätta händer i min utsatta situation.

08:55 - 19 dec, 2018 skrev:

Fantastisk personal, speciellt undersköterskan som tar emot en och anestesisköterskorna <3

09:46 - 07 nov, 2018 skrev:

Proffsigt, lugnt, tryggt!

11:51 - 01 nov, 2018 skrev:

Här har jag alltid fått ett fantastiskt bemötande. Gynekologer som verkligen lyssnar och ger konstruktiva förslag, och som även förstår äldre kvinnors problem. Fantastisk uppföljning på behandlingarna. Pedagogiska förklaringar på behandlingarna så man känner sig delaktig och införstådd.

22:51 - 15 okt, 2018

08:23 - 10 okt, 2018

4,2

13:11 - 28 aug, 2018 skrev:

Mycket bra personal och vissa glänser mer än andra. Gynekologerna och kirurgerna har varit helt fantastiska och jag har känt mig så trygg i deras händer! <3 Pga dem vill jag aldrig gå någon annanstans!

4,2

13:19 - 15 aug, 2018 skrev:

Fantastiskt bemötande av alla jag träffade på kirurgimottagningen; trevliga, empatiska och proffsiga. Fick bra information och kände mig otroligt trygg.

11:16 - 24 jul, 2018 skrev:

Vilken underbar personal! Så väl omhändertagen och för första gången så skrattade jag mig in i sömnen. Har en väldigt bra uppföljning efter operationen också!

14:59 - 05 jul, 2018 skrev:

Superbra bemötande! Väldigt Trevlig narkosläkare Gunnar samt läkare Catharina och även sjuksköterskan & reception! Rekommenderas verkligen! Tack för ert arbete!

18:55 - 21 maj, 2018 skrev:

UltraGyn har allt! Fantastiskt personal❤️ Fräsch lokaler, kunniga läkare.
Tack Annika för att du tog så väl hand om mig idag😁
Tack Dr. Jan Z för att du hjälper mig att få ordning på mitt underliv, har gått med förlossnings skador i 22 år och ingen av alla läkare jag varit hoss har lyssnat och hjälpt mig.
Du tog dig tid att förklara vad som hänt och nu har du reparerat skadorna. Detta betyder mycket för mig-så stort tack till UltraGyn❤️

10:40 - 27 mar, 2018

13:36 - 12 feb, 2018 skrev:

Tack tack tack!
Vilket bemötande och omhändertagande jag fick på Ultragyn operation. Fantastisk omsorg om mig som klient😉
Otroligt professionell läkare J.Zetterström och övrig personal . Måste vara Jordänglar som arbetar där.... så tacksam för att jag fick min operation på Sophiahemmet.
Bemötandet är ju så viktigt i en situation som kan präglas av lite osäkerhet o rädsla.
Massor av ❤️❤️❤️❤️ till er alla!

11:49 - 11 jan, 2018

15:48 - 02 jan, 2018 skrev:

Väldigt empatiska och professionella. Har äntligen hittat en bra gynekolog!

11:24 - 18 dec, 2017 skrev:

Bra bemötande av trevlig personal. Fina lokaler. Empatisk, Proffsig läkare Sophia Ehrström.
Varmt tack!

01:30 - 29 sep, 2017 skrev:

Erfaren personal, glada och genuina i sin omtanke. Fantastisk läk Jan Zetterström, mfl.
Allt i fräscha moderna lokaler. Trygghet!
Tack!

20:28 - 11 sep, 2017 skrev:

Tack för fint och proffsigt bemötande. Det känns tryggt att komma till er!

08:51 - 13 apr, 2017 skrev:

Proffsigt, mycket trevlig personal ,fräscht och fina lokaler!

11:23 - 11 mar, 2017 skrev:

Lugnt sakligt och proffsigt

13:00 - 28 feb, 2017 skrev:

Känns tryggt och professionellt! Mycket nöjd.

09:48 - 26 jan, 2017 skrev:

Respektfullt, engagerat och vänligt bemötande (såväl "receptionist" som läkare). Kunnigt och professionellt helhetsintryck.

13:23 - 22 jan, 2017 skrev:

En underbar kirurg men mycket kunskap och kunnighet som heter Jan Zetterström har opererad mig. Jag är mycket nöjd! Hjärtligt tack!
Jan du är fantastisk!