Sergelkliniken

Karlavägen 112, 1 tr (plan 4), Stockholm

Sergelkliniken

Varmt välkommen till Sergelkliniken på Östermalm i Stockholm!

Specialistläkarna Sergelkliniken är en specialistläkarklinik belägen i nybyggda lokaler i Garnisonen på Östermalm i Stockholm. Kliniken erbjuder tidsbokning med eller utan remiss till följande specialister:

• gynekolog
  • kirurg
  • urolog
  • öron-näsa-hals-läkare
  • audionom.

Mottagningen kan även hjälpa till med endoskopiundersökningar.

Sergelkliniken verkar i avtal med Region Stockholm. Landstingstaxa gäller.

Vad kan Sergelkliniken hjälpa dig med?

Hos Sergelkliniken finns en bredd av specialister som kan hjälpa dig med bland annat

• mag- och tarmsjukdomar
  • hörselnedsättningar
  • tinnitus
  • yrsel
  • infektioner.

Varmt välkommen till Sergelkliniken, i Garnisonen på Östermalm!

Informationen uppdaterades 12:02 - 25 sep, 2023

Dr Gunnar Marklund

Docent Karin Strömbäck

Med. Dr. Ebba Hedén Blomqvist

19 dec, 2023

Ett helt fantastiskt omhändertagande av Claes och Annika i samband med ett ingrepp i en stortå. Med humor och värme gjorde de att det smärtsamma blev lätt att uthärda. Stort tack!

12 dec, 2023

Efter många år som patient hos Maria Lander så är det med sorg en så kompetent läkare. I Maria Lander är en fantastisk doktor på alla sätt, lyhörd, pedagogisk och framför allt kompetent! I tillägg är hon även mycket sympatisk person som alltid sett till att man går ifrån med ett varmt hjärta och ett leende. Även hennes sköterska Maria skall ha det bästa av beröm!

4 nov, 2023

Stort tack till Clas och sjuksköterskor för att jag äntligen fått hjälp med mina besvär.

23 okt, 2023

Urusel kundservice och bemötande, har bett om att bli uppringd vid 5 olika tillfällen , men blir aldrig uppringd, de säger ba att läkaren har försökt, de som jag lekar tom och jerry med ''proffosionella'' personer.

7 jul, 2023

Maria Lander är en helt underbar läkare. Hon utstrålar värme, empati, trygghet och personligt engagemang samtidigt som hon är kompetent, saklig och professionell. Jag hoppas att hon blir kvar på sin tjänst länge. Förutom att behandla och lindra mina besvär gör besöken hos Maria Lander även gott i själen. Högsta betyg till denna läkare!

Fråga ställd 13:38 - 5 nov, 2019

Har Kenneth Henriksson slutat att arbeta helt eller tjänstgör han på annan klinik?

Hej, Ja, han har gått i pension. Mvh, Sergelkliniken

Fråga ställd 10:38 - 4 nov, 2019

Hej! Opererade en fot hos Fredrik Strömwall den 28 okt och ska ta bort stygnen nästa måndag. Kan jag ta bort bandaget redan nu då det gör rätt ont mot såret och kan jag duscha foten utan problem. Såret och stygnen ser annars bra ut men ganska rött runt om.

Hej, Du måste ta kontakt med kliniken. Ring 08-644 28 55. Mvh, Sergelkliniken

Fråga ställd 14:29 - 28 okt, 2019

Hej! Utför ni frenulumplastik? Mvh// Patrik

Sergelkliniken svarar:

Hej, Ja, det gör vi. Välkommen att boka tid på 08-644 28 55. Mvh, Sergelkliniken

Fråga ställd 10:13 - 14 okt, 2019

Hej Undrar om det är möjligt att få träffa en kvinnlig gynekolog för vanlig undersökning och utan remiss? Min tidigare gynekolog i Täby har slutat. Kostnad? Vänligen Ewa Leijdström

Hej, Ja, välkommen att boka tid hos oss! Med vänlig hälsning, Sergelkliniken

Fråga ställd 11:36 - 19 sep, 2019

Kan man få endoskopi tid utan läkares remiss?

Sergelkliniken svarar:

Hej! Ja, remiss behövs. Dock kan du gå in på vår hemsida och skicka egenremiss till våra läkare som utför endoskopier. Mvh, Sergelkliniken

Dag före röd dag