Valhallavägen 91, Hus B, Stockholm - Visa på karta

Logo Hälsocentralen Sophiahemmet

Om Hälsocentralen Sophiahemmet

Vi på Hälsocentralen Sophiahemmet erbjuder privat sjukvård som hjälper dig hålla koll på din hälsa och få vård i tid. Vi utför läkarbaserade hälsoundersökningar, med fokus på riskfaktorer för hjärt-kärlsjukdom. Vi kan också hjälpa dig med:

• Intyg
  • Sjukvårdsbesök
  • Hälsorådgivning

Det unika med Hälsocentralen är läkarkontinuiteten. Hos oss följer en patientansvarig läkare dig vid alla dina besök.

Hälsocentralen grundades 1975 och många av våra patienter har följt oss sedan dess. Vid ditt besök träffar du din specialistläkare som arbetat hos oss i många år.

Varmt välkommen till Hälsocentralen Sophiahemmet!

Informationen uppdaterades 14 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Hälsocentralen Sophiahemmet

Hälsoundersökning hos Hälsocentralen Sophiahemmet i Stockholm

Vi på Hälsocentralen Sophiahemmet utför läkarbaserade hälsoundersökningar med fokus på riskfaktorer för hjärt-kärlsjukdom, medicinska konsul...

Intyg hos Hälsocentralen Sophiahemmet i Stockholm

Vi på Hälsocentralen Sophiahemmet kan hjälpa dig med olika typer av intyg. Vad är ett läkarintyg? Ett läkarintyg visar att du är frisk...

Privatläkare hos Hälsocentralen Sophiahemmet i Stockholm

Hos Hälsocentralen Sophiahemmet hittar du många erfarna och skickliga privatläkare. Vi ser till att du får en fast läkarkontakt, som kontinu...

Karta - Valhallavägen 91, Hus B, Stockholm

• Fråga ställd 16:27 17 jan 2020

¨Hej!

Är det möjligt att få lista sig hos er? Jag har gått många år på en husläkarmottagning i Södertälje men känner att det är nya läkare där varje gång o de vet inget om mig.

Hälsocentralen Sophiahemmet svarar:

Hej! Vi har ingen listning på Hälsocentralen (privat mottagning som utför hälsoundersökningar). Det är på vår Husläkarmottagning, Sophiahemmet man kan lista sig!
    Med vänlig hälsning
    Hälsocentralen

• Fråga ställd 13:24 06 maj 2019

Vad kostar och vad ingår i en hälsokontroll ?

Hälsocentralen Sophiahemmet svarar:

Hej Lars!

Vi hänvisar till vår hemsida www.sophiahemmet.se/sjukhus/vårdgivare/hälsocentralen. Där hittar du vår prislista samt innehållet i hälsoundersökningen.

Med vänlig hälsning

Hälsocentralen, Sophiahemmet