4.97
Öppet i morgon från 08:30

von Uexküll Gynekologmottagning

Östermalmsgatan 47, Stockholm

von Uexküll Gynekologmottagning

Gynekologmottagningen finns från den 1:a mars 2019 på Östermalmsgatan 47. Doktor Nicholas von Uexküll har tidigare varit verksam i läkarhuset på Hötorget sedan 1994.

Boka tid via telefon eller online

Till vår mottagning kommer du enklast genom att själv boka tid hos vår sjuksköterska på telefon, eller genom vår onlinebokning. Vi har sällan långa väntetider och vi erbjuder dagligen akuta tider.

Hitta till oss

Ni finner oss i Engelbrektsklinikens lokaler på Östermalm. Närmaste tunnelbanestation är Stadion och det tar bara några minuter att gå till kliniken därifrån. Du kan också ta buss till Stockholm Stadion, där ett antal linjer stannar. För en mer detaljerad vägbeskrivning hänvisar vi till SL:s reseplanerare.

Hos oss utreder och behandlar vi:

• Blödningsrubbningar

• Preventivmedelsrådgivning

• Könssjukdomar

• Akuta gynekologiska besvär

Har du frågor?

Dr von Uexküll välkomnar frågor om

• tidsbokning
  • behandling
  • övrig vård
  • medicinering

till följande mejladress: engelbrekt.gyn@gmail.com.

Vi läser mejlen dagligen och svarar inom 24 timmar.

Välkommen till von Uexküll Gynekologmottagning du också!

Informationen uppdaterades 15:11 - 20 maj, 2020

Vår personal

Barbro Brobeck

Sjuksköterska

Nicholas von Uexküll

Leg. läkare

Frågor och svar

Fråga ställd 14:13 - 25 mar, 2019

Hej! Mitt namn är Sofia Pepera och jag vill boka en tid hos Dr. Nicholas von Uexkull. Jag är flexibel med tider. Hur kan man boka en tid?

von Uexküll Gynekologmottagning svarar:

Hej Sofia! Det är enkelt att boka! Min mottagning har flyttat till Engelbrektskliniken, Östermalmsgatan 47 i Stockholm. Förslagsvis kan Du ringa till mottagningen tel 10 15 00 mellan 9-16. (Lunchstängt 12-13). Ungefär 1 veckas väntetid, men det kan finnas enstaka strötider tidigare. Min sköterska Barbro är också på plats från 08.30-15.30, om Du först vill diskutera med henne. Hon är där mån/tis/0ns. Välkommen! Nicholas von Uexkull, specialist gynekologi

Fråga ställd 12:44 - 3 okt, 2018

Är 58 år och har en hormonspiral sedan 7-8 år sedan och nu undrar jag om jag behöver ta ut den eller om jag bara kan låta den vara? Vart vänder jag mig om jag behöver en tid hos en gynekolog? Mvh Carina

von Uexküll Gynekologmottagning svarar:

Hej Carina! Din hormonspiral får gärna sitts kvar, om FU inte har några besvär av den (t ex stänkblödningar, avvikande flytningar eller ont i magen). Om Du använder östrogen för att minska/eliminera klimakteriet-besvär, har spiralen ett värde! Vid ett besök hos gynekolog kan Du diskutera ytterligare, och eventuellt ta bort den. Nicholas von Uexkull, specialist gynekologi

Fråga ställd 12:37 - 4 apr, 2017

Hej! Jag undrar, jag hör till Södermanlands läns landsting, och har efter 9års bukproblematik, fått nog av att få livet förstört av magen och att inte få hjälp för det heller. Efter vissa mag och tarmutredningar har de nu kommit in på att jag kanske behöver kollas för endometrios istället. Jag undrar om detta är något ni kan göra? och hur går jag till väga om jag vill få komma till er? kan jag boka tid direkt? behöver ni remiss och kostnadsgaranti från mitt län? Jag vill verkligen ha hjälp så fort de går. Jag är 24år och har fått mina senaste 5 år i livet totaltförstört pga min problematik som totalignorerats av vården här. Så jag hoppas att jag hitta någon som kan hjälpa! Vänligen Lotta

von Uexküll Gynekologmottagning svarar:

Hej Charlotte! Det Du beskriver kan vara endometrios-relaterat. Diagnos sätter man med en bra anamnes=sjukhistoria, samt vid besvärligare fall eventuell titthålsoperation. Om Du vill komma o diskutera Dina problem, är Du välkommen att boka tid. Kostnad 350:-, om Du inte har frikort. Att Du bor i Sörmland spelar ingen rol. På jobbet mån+ons+varannan fre. 08/55808000 samma dagar. Hej/Nicholas v Uexkull, gynekolog

Fråga ställd 10:59 - 29 jul, 2015

Hej Har fått mens efter ett års uppehåll 49år. Är det normalt?

von Uexküll Gynekologmottagning svarar:

hej Susanne! Kan mycket väl vara en normal variant, men bör bedömas med ett ultraljud av livmodern och dess slemhinna, samt äggstockar, och eventuellt ta ett cellprov från livmoderns slemhinna. Detta är oftast något man kan göra på en vanlig gynekologisk mottagning. Det är inget Du behöver göra akut, eller på sjukhus, men det är lämpligt att söka en gynekolog och få en bedömning inom några veckor. Med vänlig hälsning, Nicholas von Uexkull, specialist i gynekologi

Fråga ställd 15:48 - 29 jun, 2015

Jag är 20 år och undrar om ni sätter in kopparspiral om kvinnan inte varit gravid? Och om det skulle gå för mig att göra detta i Stockholm när jag är skriven i en annan kommun (Gävle)? Tack på förhand! //Sanna

von Uexküll Gynekologmottagning svarar:

Hej Sanna! Det är klart att Du kan få en kopparspiral, om Du vill ha det, istället för p-piller, mini-piller, P-ring- eller p-stav. Spelar ingen roll, var Du är skriven!! Bästa tiden att sätta in den är senast 10 dagar efter första mensdagen. Det kan vara lämpligt att ta 2 alvedon eller Iprén 30 minuter innan. Det är gratis att sätta in en spiral hos oss. Nu har vi sommarsemester till 10 augusti. Det går dock bra att ringa redan nu till vår mottagning och boka tid, om Du vill, på telefon nummer 08-5580 8000. Bäst att ringa mellan 8-12 nu på sommaren. Med vänliga hälsningar Nicholas von Uexküll Spec. Gynekologi 08-55 80 80 00

Behandlingar

Gynekologisk undersökning
hos von Uexküll Gynekologmottagning i Stockholm

En gynekologisk undersökning innebär en undersökning av kvinnans underliv. Att inta en gynekologstol kan upplevas obehagligt och besvärande ...

Preventivmedelsrådgivning
hos von Uexküll Gynekologmottagning i Stockholm

Gynekologcentrum erbjuder dig preventivmedelsrådgivning. Här har vi sällan långa väntetider utan sätter värde på att vara tillgängliga. ...

Abortrådgivning
hos von Uexküll Gynekologmottagning i Stockholm

Om du är gravid men önskar avbryta den kan vi ge dig rådgivning. Vilken abortmetod, medicinsk eller kirurgisk, bestäms av graviditetsläng...

Fertilitetsutredning
hos von Uexküll Gynekologmottagning i Stockholm

Om du under en längre tid har försökt att bli gravid kan du genomgå en fertilitetsutredning (infertilitetsutredning). Det finns en rad olika...

Konsultation för fertilitetsbehandling utomlands
hos von Uexküll Gynekologmottagning i Stockholm

Vi på von Uexküll Gynekologmottagning har sedan 2020 ett samarbete med EGV Klinika i Riga, för dem som ska genomgå en fertilitetsbehandling ...

Provtagning för könssjukdomar
hos von Uexküll Gynekologmottagning i Stockholm

Hos von Uexküll Gynekologmottagning kan du få hjälp med att testa dig för sexuellt överförbara sjukdomar, även kallade könssjukdomar. Om...

4.97 / 5

6 okt, 2020 Jackie W. skrev:

Bästa gynekologen som hjälpt mig genom många år!

31 aug, 2020 Sara N. skrev:

Jätte nöjd. Tryggt och bra förklarat så jag förstod allt i detalj.

23 jun, 2020 Jacqueline Z. skrev:

Absolut bäst. Jag har aldrig hittat någon bättre. Hjälpte mig att vara med mina två älskade soner. Det hade aldrig hänt utan honom. Sveriges bästa läkare.

28 maj, 2020 Rebecca C. skrev:

Världens bästa gynekolog! Haft samma i 15-16år. Började gå hos honom redan i tidig tonår och fasar för den dag han slutar. Har honom varmt om hjärtat! Han är pedagogisk, lätt att prata med och lugn. Man får ett leende på läpparna och känner sig trygg.

11 dec, 2019 Jelena Z. skrev:

Nicholas von Uexküll är en professionell på hög nivå som ger värdefulla råd, är uppmärksam, hänsynsfull, respekterar sina patienter och älskar sitt arbete. Jag rekommenderar Doktor Nicholas till Alla) Barbro Brobeck super duktig Sjuksköterska👌

Måndag - Torsdag : 08:30 - 16:00

Måndag - Onsdag : 09:00 - 15:00
Övriga tider hänvisar vi till vår onlinebokning.