Linnégatan 52, Stockholm - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 08:00 - 17:00 Lunchstängt 12:30-13:30
  • Fredagar se hemsidan

Logo Tandläkare Olof Thörne

Östermalm, Stockholm

Jag, Olof Thörne, är en erfaren tandläkare som har över 30 år inom tandvårdsbranschen. Jag erbjuder allmäntandvård med specialinriktning på rotfyllningar och estetisk tandvård. Hos mig får du som patient ett personligt bemötande eftersom jag månar om mina patienters tandhälsa.

Flera specialister under samma tak

Min mottagning ligger i samma lokaler som Linnétandläkarna på Östermalm, Stockholm. Det är en mottagning där ett flertal specialisttandläkare driver egna praktiker men med gemensamma tandhygienister och tandsköterskor. Det gör att vi tillsammans kan erbjuda våra patienter all typ av tandvård.

Alla är välkomna - remiss behövs inte

Till mig är alla välkomna - ung som gammal - och du behöver ingen remiss för att boka en tid. Men har du fått en remiss från din tandläkare eller tandhygienist är du mer än välkommen på en behandling hos mig!

Välkommen till Tandläkare Olof Thörne!

Informationen uppdaterades 31 maj 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Olof Thörne

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Olof Thörne i Stockholm

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
850 kr

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Fyra röntgenbilder ingår i priset.

Om problem behöver åtgärdas

Varmt välkommen!

850 kr

Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.; Fyra röntgenbilder ingår.

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkare Olof Thörne i Stockholm

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
1 070 kr

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa.

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Vad gör tandhygienisten under en behandling?

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling ges vid behov och hygienisten kontrollerar även tidigare genomförd behandling.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

1 070 kr

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.; Fluorbehandling vid behov.; Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.; Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Tandutdragning hos Tandläkare Olof Thörne i Stockholm

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 190 kr

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en visdomstand.

Behandlingen inleds med en ordentlig undersökning av tanden och du får sedan behövning innan själva behandlingen börjar.

Vad ingår i priset för tandutdragning?

I priset ingår alla moment men om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare. I vissa fall kan det även krävas en kontrollröntgen ca 14 dagar efter behandlingstillfället.

1 190 kr

Vanlig utdragning av en tand.; Alla moment ingår.;Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Olof Thörne i Stockholm

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 750 kr

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas.

Hur går behandlingen till?

Behandlingen inleds alltid med en undersökning. De flest brukar vilja ha behövning men det är något som man bestämmer själv. Vi tar sedan bort den skadade delen av tanden genom att borra innan hålet lagas med en plastfyllning.

Om du har fått bedövning så sitter den ofta i ett par timmar efter behandlingen men du kan använda tanden som vanligt även om det är bra att vara lite försiktig.

I priset ingår alla moment i behandlingen inklusive material.

1 750 kr

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Olof Thörne i Stockholm

*4 043 kr

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

*4 043 kr

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

* Inkl. Högkostnadsskydd

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkare Olof Thörne i Stockholm

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*5 060 kr

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

*5 060 kr

Priset gäller när man gör en enda krona.; I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkare Olof Thörne i Stockholm

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*5 195 kr

Vad ingår i priset?