Birger Jarlsgatan 34, Stockholm - Visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 15:00

Logo KiropraktorKompaniet

Östermalm, Stockholm

KiropraktorKompaniet AB drivs och ägs av kiropraktorer med målsättning att hjälpa människor till ett aktivt och smärtfritt liv. Kliniken använder sig av ett kvalitetssäkringssystem som kontinuerligt uppdateras.

Våra kiropraktorer hjälper patienter att behandla smärta i ömma och trötta muskler som hindrar kroppens naturliga rörelser.

Nära samarbete för god rehabiliteringsträning

KiropraktorKompaniet driver ett nära samarbete med gym i närområdet, något som ger goda möjligheter till rehabträning för våra patienter.

Vi är legitimerade kiropraktorer

Våra kiropraktorer har en femårig högskoleexamen med legitimation utfärdad av socialstyrelsen. Alla har tidigare arbetat som instruktörer och personliga tränare, något som gör att träning ligger oss varmt om hjärtat.

Varmt välkommen att boka en tid hos oss!

Om våra lokaler

Vi sitter i nyrenoverade och moderna lokaler på Birger Jarlsgatan, ett stenkast från Stureplan. För oss är det viktigt att du som patient ska få ett varmt mottagande, ditt besök ska vara positivt från det att du kliver in genom dörren.

Vilken utbildning har våra medarbetare?

Våra kiropraktorer har en 5-årig högskoleexamen med legitimation utfärdad av socialstyrelsen.

Informationen uppdaterades 01 juni 2016 av Vården.se

Behandlingar hos KiropraktorKompaniet

Massage hos KiropraktorKompaniet i Stockholm

På KiropraktorKompaniet erbjuder vi olika typer av massage. Den klassiska massagen är vår vanligaste massagetyp. Behandlingen består av strykningar, töjningar och knådningar som går djupt in i musklerna.

”Lugn och ro” – hormonet Oxcytocin frisätts vid massage och leder till ökat välbefinnande med minskad stress och avslappnade muskler.

Vad innebär massagebehandlingen?

Vid en massagebehandling kommer vi tillsammans fram till hur massagen läggs upp, om du vill ha en hel- eller halvkroppsbehandling, eller massage för ett specifikt område eller muskelgrupp.

Behandlingar kan bokas fristående eller i form av kombinationsbehandling där kiropraktisk behandling utförs innan och massagen riktas till ett specifikt område.

Kontakta oss på KiropraktorKompaniet om du har några frågor om massage!

Rehabträning hos KiropraktorKompaniet i Stockholm

Det är vetenskapligt bevisat att träning minskar smärta, förbättrar funktion i muskler och leder samt förebygger återfall. Vid smärta frå...

Vid smärta från rörelseapparaten kan rehabiliteringsträning i kombination med kiropraktisk behandling vara ett sätt för dig att bli av med ditt besvär.

Hur går rehabträningen till?

Vid ett kiropraktiskt nybesök tar vi reda på ditt besvär, går igenom din sjukdomshistoria, din kroppsfunktion och orsaken till ditt besvär. Utifrån din målsättning och helhetsbilden från nybesöket, skapar vi sedan ett individuellt träningsprogram.

Vissa individer behöver utföra övningar som innebär att kroppen tränas för att kunna utföra dagliga aktiviteter. Andra som exempelvis idrottsutövare behöver mer avancerade övningar för att minimera skaderisken.

Ett individuellt träningsprogram skapat för dig

På KiropraktorKompaniet skapar vi ett personligt träningsprogram där övningar, antal repetitioner samt svårighetsgrad anpassas efter just ditt besvär. Tillsammans med dig går vi igenom varje övning, där vi ser till att övningarna utförs med korrekt teknik och efter din funktion på bästa möjliga sätt.

Välkommen att boka in ett besök hos KiropraktorKompaniet!

Kiropraktorbehandling hos KiropraktorKompaniet i Stockholm

650 kr Återbesök debiteras 550:-

På KiropraktorKompaniet kan våra kiropraktorer behandla olika typer av besvär i kroppen. Hur går en kiropraktorbehandling till? Vid di...

Hur går en kiropraktorbehandling till?

Vid ditt första besök tar kiropraktorn reda på din sjukdomshistoria, ditt aktuella problem och din målsättning med behandlingen. Neurologiska och specifika tester utförs för att utesluta svårare skada eller tillstånd, vi granskar också kroppens leder och rörelseförmåga.

Om kiropraktorn anser att besvären kan behandlas med hjälp av kiropraktik påbörjas en individuell behandlingsplan. Om kiropraktorn bedömer att dina besvär inte kan behandlas av våra kiropraktorer remitterar vid dig vidare till rätt sorts behandling.

Kontakta oss om du har några frågor!

Återbesök debiteras 550:-

Skoinlägg hos KiropraktorKompaniet i Stockholm

Hur sköna dina skor än är så är de inte anpassade till just dina fötter. Vi behandlar dina fötter kiropraktiskt för att sedan gjuta helt anpassade inlägg efter dina fötter.

Vi kan skräddarsy inlägg efter dina behov och fysiska krav.

Du behöver inte ha problem i fötterna för att behöva inlägg. Många gånger kan biomekaniska förändringar såsom nedtrampade fotvalv ge symtom av smärta och trötthet i ländrygg eller/och knä.

Hur lång tid tar behandlingen?

Behandlingen och gjutningen av inläggen tar cirka 30 min, och du får med dig inläggen när du lämnar kliniken.

Kontakta oss om du har några frågor om skoninlägg!

Kiropraktorbehandling gravid hos KiropraktorKompaniet i Stockholm

650 kr

När du är gravid sker stora förändringar i kroppen under en relativt kort period. Det leder till ett förändrat rörelsemönster och kan ofta orsaka smärta. Många kvinnor som väntar barn får besvär i ländrygg eller bäcken, detta är också en vanlig orsak till att man blir sjukskriven.

På KiropraktorKompaniet kan vår kiropraktor Josefine Lindwall behandla gravida och kvinnor som nyligen fått barn.

Varför är kiropraktik en bra behandlingsform vid graviditet?

Den kiropraktiska behandlingen ges från vecka 15. Syftet är att minska smärta och värk i till exempel nacke, bröstrygg eller bäcken, såväl under som efter en graviditet.

När din graviditet gått så långt att det inte längre går att ligga på mage korrigeras behandlingsbänken så att du kan sitta, ligga på sidan eller rygg under behandlingen.

Välkommen till Josefine Lindwall på KiropraktorKompaniet!

Akut kirorpaktorbehandling hos KiropraktorKompaniet i Stockholm

På KiropraktorKompaniet erbjuder vi kiropraktorbehandlingar med korta väntetider. Vi har som målsättning att ta emot akutfall samma dag. ...

Det är viktigt vid ett akut uppkommet tillstånd att du snabbt får en effektiv behandling. Detta för att förkorta läkningsprocessen och minska risken för komplicerade utdragna besvär.

Ring oss för att få en akut kiropraktorbehandling!

Fredrick Johansson

Massör

Karta - Birger Jarlsgatan 34, Stockholm

• 14:43 - 07 jul, 2013

• Fråga ställd 12:55 28 mar 2013

Har ni vårdavtal med landstinget?

Nej tyvärr. Nybesök kostar 650:- och tar c:a 60 min. /Fredrick

• Fråga ställd 20:57 13 jun 2012

Vad är skillnaden mellan en Kiropraktor och naprapat?

KiropraktorKompaniet svarar:

Kiropraktorer och naprapater jobbar oftast med patienter som har samma typ av besvär. Tekniken kan skilja sig något mellan terapeuter men strävan är att behandla orsaken och inte bara symtomen till besvären. Det viktigaste är att du hittar någon du litar på och att han/hon gör sitt yttersta för att hjälpa dig.

• Fråga ställd 20:57 13 jun 2012

Är kiropraktisk behandling säkert?

KiropraktorKompaniet svarar:

Ja. Studier och praktisk erfarenhet visar på att behandlingen är mycket säker. Vid all aktiv behandling kan det dock uppstå bieffekter. De vanligaste bieffekterna vid kiropraktisk behandling är ömhet vid det behandlade området, dessa kan kvarstå i en till två dagar.

• Fråga ställd 20:56 13 jun 2012

Vad kan kiropraktorn hjälpa mig med?

KiropraktorKompaniet svarar:

En kiropraktor behandlar främst problem i rörelseapparaten, dvs smärta, stelhet och funktionsnedsättningar i kroppens leder och muskler. Vanliga sökorsaker är ryggskott, nackspärr, spänningshuvudvärk, bensmärta mm.