Sophiahemmet Sjukhus

Sophiahemmet, Valhallavägen 91, Stockholm

Sophiahemmet Sjukhus

Välkommen till Sophiahemmet Sjukhus!

Sophiahemmet Sjukhus erbjuder högspecialiserad hälso- och sjukvård genom ett 40-tal självständiga vårdgivare inom de flesta vårdområden. Vårdgivarna arbetar på uppdrag av Region Stockholm, vissa andra regioner i Sverige och försäkringsbolag. Du kan även betala för viss vård själv – logga enkelt in med ditt BankID i den digitala tjänsten Sophia Direkt för att starta ett ärende.

Sophiahemmet Sjukhus strävar efter att ge alla sina cirka 600 000 patienter per år vård i världsklass, och vårdgivarna är ackrediterade enligt högt ställda krav. Även Sophiahemmets policys om värdegrund och bemötande ingår i ackrediteringskraven. Allt för att du som patient ska få ett professionellt, säkert och personligt bemötande.

På Sophiahemmet Sjukhus finns följande vårdgivare:

Välkommen!

Informationen uppdaterades 09:43 - 16 feb, 2024

29 jan, 2024

Vården.se tillåter inte omdömen som innehåller personuppgifter eller kommentarer gällande diagnoser och medicinering. Jag får alltså inte berätta exakt vad som är fel. Jag får väl därför uttrycka mig såhär: Carlakliniken var en ren besvikelse som lämnade mig med en känsla av misstro och hopplöshet. Mycket otrevlig kvinnlig gynekolog som vägrade att visa provsvar för mig eller att utveckla kring provsvaren. På annat håll har jag nu fått ett helt annat bemötande och mina besvär tas nu på allvar. Carlakliniken var en hemsk upplevelse. Usel, värdelös vård.

6 okt, 2021

Var på besök där vilket var väldigt bra. Punkligt och bra information.

3 sep, 2021

Jag är inte nöjd med kontaktinformationen på er hemsida. Det finns inga direkta nummer till vårdavdelningarna, för att hitta numret till växeln får klicka ett antal gånger och när först när man ringer dit får man veta att den avdelning man söker inte har telefontid förrän på måndag. Sånt borde stå tydligt på hemsidan. Jag är ombud för en anhörig och har inga synpunkter på vården, lokaler etc.