Tandläkare Östermalm Angela Stangel

Sibyllegatan 5, Stockholm - Visa på karta

Logo Tandläkare Östermalm Angela Stangel

Östermalm, Stockholm

Huset vi sitter i på Sibyllegatan 5 är från 1862 men maskinerna är nya! Därför kan vi erbjuda högklassig behandling i avslappnad miljö.

Allmäntandvård och estetisk tandvård

Vi utför allmäntandvård med specialintresse för rotfyllningar och estetisk tandvård; både in- och utsidan så att säga! Om du har framtänder som står snett eller trångt kan vi erbjuda snabb tandreglering på bara några månader.

Hit kan man ta med hela familjen: barnen, farmor, exet och pojkvännen. Här får Du ett personligt bemötande och en tandvård som är individuellt utformad och bygger på dina önskningar och behov.

Besök gärna våra hemsidor:
tandlakareostermalm.nu
tandläkareistockholm.nu

Hos oss kan du betala kontant, med kontokort, faktura och efter överenskommelse med räntefria avbetalningar.

Läge

Vår mottagning hittar du ett stenkast från Stureplan, precis intill Dramaten. Mitt i stan men ändå lugnt och avskilt.

Efter ditt besöket kan du ta en en båt från Nybrokajen ut i skärgården, shoppa i stan, eller kanske hasta tillbaka till jobbet med tunnelbana eller bussar som finns lättillgängligt

Informationen uppdaterades 06 oktober 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Östermalm Angela Stangel

Tandblekning hos Tandläkare Östermalm Angela Stangel i Stockholm

Tandblekning utförs i syfte att ge tänderna en vitare nyans. Dina tänder kan med tiden bli missfärgade av färgämnen från mat och dryck. M...

Tandblekning utförs i syfte att ge tänderna en vitare nyans.

Dina tänder kan med tiden bli missfärgade av färgämnen från mat och dryck. Med en tandblekning kan du få tillbaka ditt vita leende.

Hur går tandblekning till?

Tandblekningen görs med individuellt utformade skenor och marknadsledande Opalescence. Denna metod har dokumenterat bäst effekt och minst risk för skador.

Vi erbjuder tandblekning på plats hos oss eller med ett "gör-det-själv-kit" du använder hemma.

Tandläkarundersökning hos Tandläkare Östermalm Angela Stangel i Stockholm

Hur går en tandläkarundersökning till? Vid en tandläkarundersökning undersöks dina tänder av tandläkaren. Genom att känna på tänderna let...

Hur går en tandläkarundersökning till?

Vid en tandläkarundersökning undersöks dina tänder av tandläkaren. Genom att känna på tänderna letar vi efter eventuell karies. Tandläkaren undersöker även om det finns tecken på tandlossning, samt kontroll av tandkött och slemhinnor.

Välkommen att boka en tid hos oss idag!

Tandreglering/Tandställning hos Tandläkare Östermalm Angela Stangel i Stockholm

Inman Aligner Med Inman Aligner metoden kan du räta upp framtänder som står snett eller trångt på bara några månader! Med en enkel avtagb...

Inman Aligner

Med Inman Aligner metoden kan du räta upp framtänder som står snett eller trångt på bara några månader! Med en enkel avtagbar tandställning får du ett vackrare leende utan att behöva bära "räls" i åratal.

Kontakta oss för snabb tandreglering i Stockholm

Beställ tid för gratis konsultation hos Tandläkare Östermalm!

Invisalign

Nu erbjuder vi även osynlig tandreglering med genomskinliga plastskenor.

IQoro hos Tandläkare Östermalm Angela Stangel i Stockholm

Vad är IQoro? IQoro är en munskärm som bland annat hjälper mot snarkning, sväljsvårigheter samt sura uppstötningar. Produkten är enkel at...

Vad är IQoro?

IQoro är en munskärm som bland annat hjälper mot snarkning, sväljsvårigheter samt sura uppstötningar. Produkten är enkel att använda och passar både barn och vuxna.

Varmt välkommen att kontakta oss för mer information!

Akuttandvård hos Tandläkare Östermalm Angela Stangel i Stockholm

Har du drabbats av tandvärk eller andra akuta besvär? Vi tar emot patienter akut och kan oftast erbjuda en tid samma vecka. Du betalar so...

Har du drabbats av tandvärk eller andra akuta besvär?

Vi tar emot patienter akut och kan oftast erbjuda en tid samma vecka. Du betalar som vanligt för besöket och får utifrån undersökningen förslag på vad som behövs åtgärdas och kostnaden för detta.

Bettskena / Snarkskena hos Tandläkare Östermalm Angela Stangel i Stockholm

Bettfysiologiska besvär yttrar sig oftast som ont i käkleden, käkmusklerna eller i enstaka tänder. Hur behandlas bettfysiologiska besvär?...

Hur behandlas bettfysiologiska besvär?

Vi kan behandla dina besvär genom att framställa smidiga och lättanvända bettskenor. Vi använder oss av Åkessonskenor och vid instabilt bett använder vi skenor gjorda enligt bettfysiolog Tore Hansson.

Kontakta oss gärna för mer information!

Karta - Sibyllegatan 5, Stockholm

• 06:18 - 13 aug, 2015 skrev:

Superbra tandläkare, drog ut en tand och gick iväg med ett leende tack vare det proffsiga utförandet samt lugnet hon har under processen. Rekommenderas varmt.

Tack!

• 13:50 - 06 aug, 2012 skrev:

Fick kontakt med Angela via vården.se. Fick snabb kontakt och dem bokade in en tid till mig - som passade mig! Jag har tandläkarskräck och är väldigt noggrann när jag väljer vem som "vårdar" mig. Med Angela kände jag mig så trygg på en gång och hon lyssnar verkligen på mina behov! Nu ska hon hjälpa mig att förändra mitt liv och mitt leende. Jag ska äntligen få hjälp med att få finare tänder med hjälp av fasader och jag är så tacksam för allt hon hjälpt mig med. Jag hade ett ojämnt bett som jag har gått med i flera år som Angela fixade på 5 minuter! Tack Anglea för att ni är så tillmötesgående och jag rekommenderar verkligen er till ALLA!

• Fråga ställd 20:12 20 feb 2018

Vad kostar en behandling/korrigering med inman a i båda käkar?

Hej Maria,
    Om du behöver Inman Aligner i båda käkarna undrar jag om det inte blir bättre med Invisalign? Invisalign Lite (14 skenor) eller Invisalign Full beroende på bettfelet. Det bästa är att komma på en kostnadsfri konsultation så ser vi vad just du behöver. Med vänliga hälsningar, Angela

• Fråga ställd 22:44 13 mar 2016

Kan jag få en "second opinion" under en pågående behandling?

Hej Maria,
    Absolut! Det är bara att ringa för en tid
    Vänliga hälsningar Amanda/Tandläkare Angela Stangel

• Fråga ställd 12:55 12 mar 2015

Hejsan!
    Jag är 23 och har inga problem med mina tänder men de är något ojämna. Jag överväger därför en tandställning på överkäken. Vad kostar en konsultativ gällande detta samt ett prisförslag?

Mvh
    Rebecca

Hej Rebecca!
    Du kan komma till oss på en kostnadsfri konsultation där du också får ett kostnadsförslag. Det enklaste är om du ringer oss på tlfn:6674025 så bokar vi in en tid.
    Mvh
    Team Tandläkare Angela Stangel