Beroendecentrum Västra Gästrikland

Om Beroendecentrum Västra Gästrikland

Vid Beroendecentrum arbetar legitimerade sjuksköterskor och läkare. Vi utför medicinska behandlingar vid abstinens av alkohol och andra droger. Vi har ett nära samarbete med kommunerna där vi inom primärvården står för det medicinska ansvaret och kommunerna står för råd och stöd och psykosociala behandlingsformer.$$ $$Hit kommer vuxna personer som har ett eget missbruk eller beroende men också anhöriga.$$Ingen remiss krävs.

Lasarettsleden 4,811 60 Sandviken - visa på karta