Rehabiliteringsmedicinavdelning

Om Rehabiliteringsmedicinavdelning

Avdelning 70 är Rehabiliteringsmedicins vårdavdelning och ligger på Sandvikens sjukhus. Målgruppen är personer med traumatisk hjärnskada, stroke, ryggmärgsskada, neurologiska sjukdomar och multitrauma som är i behov av omfattande rehabiliteringsinsatser Omvårdnadsbehovet varierar, från totalt hjälpbehov till insatser av stödjande karaktär för att klara vardagsaktiviteter, familjeliv, fritidsaktiviteter och delaktighet i samhället. $I anslutning till avdelningen finns ändamålsenliga träningslokaler och anpassad utomhus miljö nära naturen. Vi har också tillgång till bassäng, träningslägenhet, datarum och trädgård. Viss del av träningen förläggs även ute i samhället.

Lasarettsleden 4,811 60 Sandviken - visa på karta
Remiss krävs.