Hjärnrehabiliteringsteam

Om Hjärnrehabiliteringsteam

Hjärnrehabteamet är en del av verksamheten inom rehabiliteringsmedicin, belägen vid Närsjukhuset i Sandviken.$$Hjärnrehabteamet vänder sig till vuxna i arbetsför ålder med en förvärvad hjärnskada med besvär gällande kognitiv förmåga, uttröttbarhet, beteende, psykiskt mående inom något eller några av följande områden: familjeliv, vardagsliv och sysselsättning utanför hemmet.$$Teamet består av arbetsterapeuter, kuratorer, läkare och psykologer. Teamet erbjuder vård efter avslutad slutenvård. Teamet arbetar för att du som patient bättre ska kunna hantera dina besvär så att det går lättare att återanpassa dig till familje-, arbets- och samhällsliv.$$Teamet gör tillsammans med patient och närstående en individuell rehabiliteringsplan. I det fortsatta rehabiliteringsarbetet är patient och närstående en viktig del av teamet.

Lasarettsleden 4,811 60 Sandviken - visa på karta
Din läkare kan skicka en remiss till oss. Du kan också själv skicka en så kallad egen vårdbegäran. En egen vårdbegäran bedöms på samma sätt av vårdmottagningen som om den vore en remiss från läkare. Men det är viktigt att komma ihåg att en egen vårdbegäran inte betyder att du verkligen har rätt att få specialistvård. Som vårdsökande kan du då istället bli hänvisad till din hälsocentral eller till egenvård. Egen vårdbegäran kan inte göras till alla verksamheter.
Medicinsk rehabilitering