Smärtrehabiliteringsteam

Om Smärtrehabiliteringsteam

Smärtrehabteamet är en del av rehabiliteringsmedicin och finns på Sandvikens närsjukhus. I teamet arbetar arbetsterapeut, fysioterapeut, idrottsledare, kurator, läkare, psykolog och sjuksköterska.$$Långvarig smärta och nedsatt funktion i rörelseorganen är den största orsaken till långvarig sjukskrivning. För dig som har långvarig smärta påverkas ofta hela livssituationen.$$Smärtrehabiliteringsteamet gör tillsammans med dig och eventuellt närstående en personlig rehabiliteringsplan. Målet med smärtrehabiliteringen är att du ska förbättra din livskvalitet och kunna leva ett bra liv med smärta. Du och din närstående är viktiga medlemmar i teamet.

Lasarettsleden 4,811 60 Sandviken - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 08:00 - 16:00 Fredagar 08:00-15:00
Din läkare kan skicka en remiss till oss. Du kan också själv skicka en så kallad egen vårdbegäran. En egen vårdbegäran bedöms på samma sätt av vårdmottagningen som om den vore en remiss från läkare. Men det är viktigt att komma ihåg att en egen vårdbegäran inte betyder att du verkligen har rätt att få specialistvård. Som vårdsökande kan du då istället bli hänvisad till din hälsocentral eller till egenvård. Egen vårdbegäran kan inte göras till alla verksamheter.
Medicinsk rehabilitering