Dagvård Örnsköldsvik

Dagvård Örnsköldsvik

, Örnsköldsvik

Storgatan 64, Wemerentrén, 89189

Öppet fredag från 08:00

Du som har en aktiv cellgiftsbehandling och får besvär med feber eller andra symtom ska omedelbart kontakta oss. Vid feber över 38 grader bör du uppsöka akuten. Anhöriga är välkomna vid läkarbesök eller vid första behandlingen, vid övrig behandling endast vid speciella skäl.

På Dagvården behandlas du som har en kirurgisk- medicinsk- eller gynekologisk sjukdom. Det kan innebära behandling med cellgifter, antikroppar, immunglobuliner och andra former av läkemedel. Vi ger även blodtransfusioner om behov finns. Din behandling ges alltid under dagtid. Hos oss eftersträvar vi ett teamarbete där du som patient har möjlighet att träffa läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och paramedicinare (fysioterapeut, arbetsterapeut, dietist och kurator). På Hematologmottagningen träffar du våra läkare och kontaktsjuksköterskor för utredning, diagnos och uppföljning/behandling av olika blodsjukdomar. Närstående är välkomna att följa med vid besöken. Du når oss via vårt uppringningssystem på telefonnummer 0660-891 32 där du blir ombedd att ange personnummer och telefonnummer, alternativt prata in ett meddelande, och blir sedan uppringd av en sjuksköterska.

Vid längre behandlingar på dagvården uppmanas du ta med egen förtäring. Det finns pentry med porslin, bestick, kylskåp, mikrovågsugn samt kaffeautomat. Mobiltelefon är tillåten men på ljudlöst läge. Tänk på att starka dofter, parfym och liknande kan orsaka allergibesvär hos andra.

Informationen uppdaterades 11:47 - 28 sep, 2023

6 nov, 2018

Fantastisk personal och mycket väl fungerande vård

4 maj, 2017

Väldigt trevlig personal

Här kan du se omdömen som Dagvård Örnsköldsvik har fått i Nationella Patientenkäten.

Sjukhus (BT), Hematologi, Dagverksamhet