Logo Medikus

Örgryte-Härlanda, Göteborg

Företagshälsovård – Hälsokontroller - Intyg

På Medikus i Göteborg arbetar vi med företagshälsovård, sjukvård och friskvård. Hos oss erbjuder vi hälsokontroller och hälso- samt stressprofiler. Vi utfärdar även intyg och gör olika typer av vaccinationer.

Medikus startades 1997 och vi arbetar fortfarande med samma saker på samma sätt. Du kan göra din hälsoundersökning här hos oss eller via vår fältmottagning som kommer ut och gör undersökningarna på plats hos er på företaget.

Kvalitet är ett av Medikus viktigaste ledord och därför genomför vi regelbundna kundundersökningar och utför ett kontinuerligt kvalitetsarbete av verksamheten.

Enda mottagningen som utfärdar samtliga sjöintyg och offshore-intyg

Medikus är den enda mottagningen i Sverige som utfärdar alla intyg som behövs sjö- och offshorearbete. Vår leg läkare Maurice Westerlund utför alla internationella offshore-intyg och är även Sveriges enda rymdläkare. Våra kunder kommer från hela landet och slipper nu att åka till England för att få dessa intyg utfärdade.

Din personliga läkarmottagning

Vi vill gärna bli din personliga läkarmottagning och har möjlighet att ta emot nya patienter från 16 år.

Vi har avtal med Västra Götalandsregionen och hos oss gäller frikort.

Om du har en privat sjukvårdsförsäkring kan du använda den hos oss.

Välkommen till Medikus!

Informationen uppdaterades 08 november 2017 av Vården.se

Visa telefonnummer

Långåsliden 24, Göteborg - Visa på karta

• Måndag - Fredag 09:00 - 16:00 Lunchstängt 12:00-13:00

Behandlingar hos Medikus

• Företagshälsovård

På Medikus erbjuder vi företagshälsa och företagshälsovård till dig och dina medarbetare. Första steget - hälsokontroll Det första bes... Läs mer

• Hälsokontroll

Hos Medikus i Göteborg erbjuder vi hälsokontroller och undersökningar. Alla undersökningar är ledda av läkare som gör mycket noggranna mätni... Läs mer

• Intyg

På Medikus utfärdar vi olika typer av intyg som kan krävas för exempelvis förnyad körkortsbehörighet, olika typer av licenser och certifikat... Läs mer

• Vaccination

Hos Medikus kan vi vaccinera dig med de vanligaste vaccinen som exempelvis influensa, lunginflammation och TBE. Vad innebär det att vacci... Läs mer

Maurice Westerlund

Leg läkare

Rymdläkare, Företagsläkare, idrottslärare samt specialist i internmedicin, allmänmedicin, idrottsmedicin, dykmedicin, flygmedicin, anestesi och intensivvård.

Elisabeth Westerlund

Leg läkare

Företagsläkare samt specialist i internmedicin, allmänmedicin, idrottsmedicin och dykmedicin.

Birgitta Halldén

Läkarsekreterare

Camilla Barisa

Inger Bruce Perhsson

Anna Gustafsson

Karta - Långåsliden 24, Göteborg

• Fråga ställd 09:54 20 nov 2017

Vi är 25 man på kontoret som skulle vilja ha regelbundna hälsoundersökningar. Vad har ni för alternativ och priser? Vem kan jag ringa och prata med?

Medikus svarar:

Hej! Hör gärna av Dig på telefon 031-402728 så berättar vi mer.
    Hälsningar Birgitta Halldén, Medikus

• Fråga ställd 13:30 30 mar 2017

Hej
    Skall flytta till Örgryte och undrar om vem som helst kan anmäla sig på er vårdcentral

Medikus svarar:

Hej!
    Vi är ingen vårdcentral som man kan lista sig på. Vi arbetar fr.a. med företagshälsovård och hälsokontrolle.
    MVH Inger
    Sjuksköterska Medikus