Vårdcentralernas digitala mottagning

, Örebro

Vårdcentralernas digitala mottagning

Med Region Örebro läns app kan du träffa läkare, psykolog, kurator och tobaksavvänjare och få hjälp och råd via videosamtal. Det enda du behöver är en internetuppkoppling och mobilt BankID. Den digitala mottagningen bemannas av regionens egen personal. Vi kan hjälpa dig med ett flertal olika sjukdomar och besvär som inte kräver regelbunden kontakt med din ordinarie vårdcentral. Är du akut allvarligt sjuk bör du ringa 112. Som vårdnadshavare kan du söka vård för ditt barn. Logga in med ditt personnummer, kryssa i rutan att du är ombud och skriv barnets personnummer. För lediga tider, se mottagningens app.

Informationen uppdaterades 09:12 - 18 feb, 2021