Psykosvård i Väster, Göteborg

Om Psykosvård i Väster, Göteborg

Psykosvård i Väster är en öppenvårdsmottagning som erbjuder behandling och rehabilitering för patienter med psykossjukdomar såsom schizofreni och schizofreniliknande tillstånd. Vårt upptagningsområde är Askim, Frölunda, Högsbo, Tynnered, Älvsborg och södra Skärgården. Enheten har även ett mobilt team som gör insatser helger/kvällar för patienter inom upptagningsområdet. Vid behov av slutenvård erbjuds det på heldygnsavdelning inom Psykiatri Psykos på Mölndals sjukhus.

Topasgatan 2, 421 48, Västra Frölunda - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:30 - 13:00 1/6 t o m 31/8
  • Måndag - Fredag 07:30 - 17:00 1/9 t o m 31/5
Mottagningen är öppen vardagar mellan kl 09-16 lunchstängt kl 12-13 kontakt med mottagningen sker via Kontaktpunkt psykiatri Telefon: 031-3436300 Må-Fred. 07,30-17.00. perioden 1:a juni till 31:a aug. tel tid 07.30 till 13.00 och Mobila teamet på telefon:
från primärvården