Hönö Vårdcentral, Hönö

Öckerö

Hönö Vårdcentral är öppen för alla. Det är enkelt att ta kontakt med oss när du inte mår bra eller om du har frågor om hälsa och sjukvård.
På vårdcentralen erbjuder vi specialister i allmänmedicin samt barnläkare.

Här finns även sjuksköterskor med specialistkompetens inom Astma/KOL, BVC, Diabetes, Distriktssköterskemottagning, Rehabkoordinator, Vaccinationmottagning, Hälsoundersökning samt provtagning.

Enheten har psykolog samt fotvårdsspecialist.

Barnavårdscentralens uppgift är att stödja dig som förälder i allt vad föräldraskapet innebär och möjliggöra en god utveckling vad gäller hälsa och trygghet hos ditt barn.

Lista dig hos Hönö Vårdcentral, Hönö

Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 031 - 712 76 60
Minkebergsvägen 3 A, 475 40, Hönö - visa på karta

• Måndag 08:00 - 17:00 Helgfria vardgar

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Allmänmedicin, Husläkare / vårdcentral

Vägbeskrivning

Följ skyltning "Vårdcentral" från Pinans färjeläge.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Vården.se i samarbete med Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Så lyckas du med årets nyårslöfte

Är årets nyårslöfte att sluta röka? Nicotinells metod 7 Keys to Quit innehåller tips och strategier som hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor – så att du lyckas bli rökfri.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Nicotinell (nikotin) är ett receptfritt läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com.se.gsk.com

Vårdgivare i närheten

Husläkare / vårdcentral Öckerö

• Gyndoktorerna Rekommenderas varmt!!! Vänligt och professionellt bemötande som inger förtroende! Har äntligen funnit en fantastisk mottagning!! Tack! - Maire Johansson
    • Rosa Gynekologmottagning Fick snabbt akuttid! Bra service och trevliga receptionister. - Sara
    • Närhälsan Brämaregården vårdcentral Vänligt bemötande. Bra system för att få akuttider. Bra läkare. - Sivan Bergenstein
    • Cecilia Sundh Tandvård Bästa tandläkaren! Proffsig, trevlig och lugn. - Kajsa
    • Närakuten Brommaplan Har varit här flera gånger med mina barn och tycker att vi alltid får fint bemötande och bra vård! Tack! - Nina