Åre >
Åre hälsocentral

Åre hälsocentral

, Åre

Kurortsvägen 20,837 51 Åre, 83751

Öppettider vintersäsong 231208-240501 Vardagar kl. 8.00-19.00 Helger och röda dagar kl. 9.00-17.00 för akuta besvär Telefon vardagar: 0647-166 00 Akuttelefon helger 0647-166 10 för akuta besvär ------ Byfilialen: öppen vardagar kl. 9.00-16.00. Drop-in till läkare, sköterska och provtagning. Kontakt: 0647-166 00 Adress: Stationsvägen 9a 83752 ------ All form av vaccinering sker på drop-in vardagar kl. 8-16. Ska du ut och resa? Ring oss gärna först för att påbörja planeringen av ev. vaccinationer. ------ Covid-vaccinering: För att få påfyllnadsdos av covid-19 ska det ha gått minst fyra månader sedan senaste vaccinationen. Du är rekommenderad olika antal doser beroende på hur gammal du är eller om du ingår i riskgrupp. Fråga oss om du undrar vad som gäller.

Åre Hälsocentral hittar du i samma huskropp som gamla sjukhuset. Det är ca 15 minuters promenad från bykärnan. Med bil följer du skyltarna från E 14, avtagsväg ca 1 km öster om kabinbanan. Parkering finns i anslutning till hälsocentralen.

Informationen uppdaterades 07:48 - 1 mar, 2024

5 aug, 2023

Ojämn kvalitet på läkare och olika läkare

21 mar, 2022

Vår dotter ramlade den 14/2 och fick en fraktur på sin tumme, vilket föranledde ett besök på vårdcentralen. Sådant oerhört fint bemötande och supersnabba och effektiva! Ville maila och tacka för deras utmärkta vård, men hittade ingen adress att maila. Stort TACK! <3

9 feb, 2022

Har varit där 2 ggr på ett år. Första gången efter fall i backen och andra med öroninflammation. Trevliga allerta läkare som gillar sitt jobb mycket bra bemötande.

24 feb, 2020

Min 16 åriga son ramlade i skidbacken och klagade på nacksmärtor. När vi kom in var det två läkare som gjorde en massa undersökningar och tester för att säkerställa att allt var bra. Inte nog med det så fick vi även ett telefonsamtal efter att vi hade kommit hem där ena läkaren ville försäkra sig om att min son mådde bra! Det kallar jag för omtanke och service!

27 jan, 2020

Ringte dem klokka 7 och tasta inn mitt telefonnummer isteden för att stanna i telefon kö. Efter 3 timar ringte dem till meg och sa; Stanna kvar. Venta 15 min, och måtte legge igen telefonen siden jag var i jobbet. Och nå da jag ringer sier den at det er mange som ringer oss''* Inte bra system för dem som jobbar der. Står i plats 5 i flera timmar. *********!!

Här kan du se omdömen som Åre hälsocentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Lördag - Söndag:09:00 - 17:00

Drop-in-tider

Lördag - Söndag:09:00 - 17:00

Barnhälsovård/BVC, Allmänmedicin, Barnmorskemottagning, Distriktssköterskeverksamhet, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Vårdcentral (BT)