Åre hälsocentral

Om Åre hälsocentral

Åre Hälsocentral hittar du i samma huskropp som gamla sjukhuset. Det är ca 15 minuters promenad från bykärnan. Med bil följer du skyltarna från E 14, avtagsväg ca 1 km öster om kabinbanan. Parkering finns i anslutning till hälsocentralen.

Lista dig hos Åre hälsocentral

Kurortsvägen 20,837 51 Åre - visa på karta

Åre hälsocentral

4,9

18:56 - 06 maj, 2019 skrev:

Jag kom in akut 19-04-14(söndag em) efter fallolycka i tung eftermiddagssnö med smärtor i tumme och axel.
Väntsalen full med akutpatienter varvid jag tänkte att det här kommer att ta tid. Men icke! Fantastisk effektiv personal!
Två besök hos läkare, röntgen dessemellan och gipsad tumme, där man lokaliserat mindre fraktur. Allt på en timme! Fantastiskt! Dessutom återkom man när närmare studium av axel röntgen visade mindre fraktur på nyckelbenet. Jätte seriöst. Man känner verkligen att personalen känner för patienterna. Beröm 11 på en skala 1-10! :-)

18:47 - 05 mar, 2019 skrev:

Fantastiskt mottagande av personalen som tog hand om mig när jag kom in 22/2 med en skadad armbåge ,snabbt in på behandlingsrum , smärtstillande , röntgen och gips på ca 1timma, det går inte att få snabbare och bättre vård än så

18:39 - 06 apr, 2018 skrev:

Stort tack för att ni drog min handled rätt och gipsade så fint! Jag slipper operation tack vare den fina vård jag fick av er!! TACK!

21:12 - 03 mar, 2016 skrev:

Den 2 mars uppsökte jag Åre hälsocentral med min 14-årige son, som fått en fraktur i tumme och handled när han åkte skidor. Vi blev trevligt bemötta, det gick relativt fort och vården var mycket bra. Det absolut bästa var att alla var sååå trevliga, engagerade och gulliga. Skulle aldrig hända i samma utsträckning i Stockholm!! Tack för att ni tog så bra hand om oss! Hälsar Anna-Karin Fromholtz och Albert Levin

11:16 - 08 jan, 2016 skrev:

Trevliga, kunniga och omtänksamma. Precis som man vill bli bemött. En guldstjärna till personalen.

12:52 - 17 sep, 2015 skrev:

Sökte Vård 16/9 2015 Kunde knappt röra mitt knä pga. värk!
Fick vård och medicin och efter 2 dagar känner jag mig bra och kan gå nästan smärtfritt!
Var rädd om ER vårdcentral och dess Personal och deras positiva serviceanda.
Ett sådant positivt bemötande underlättar när man ej mår bra.
Den äran skall ni alla ha.

22:37 - 08 aug, 2015

23:03 - 02 maj, 2015 skrev:

Jättefint bemötande av er alla både i reception, röntgen och läkare! Nästan så att jag vill skada mig igen och komma tillbaka!

18:02 - 26 mar, 2015 skrev:

Helt sjuk trevlig personal! Tack för hjälpen med benbrottet!

14:11 - 09 feb, 2015 skrev:

Efter tre sömnlösa nätter med smärtor i bröstryggen blev jag grundligt undersökt av omsorgsfull läkare. EKG och blodprover togs på momangen. Proverna var bra, då tog sjukgymnast över. Efter manipulationer och stretching känns skillnad! Jag fick goda råd och övning med mig därifrån. Mycket bra bemötande av samtliga jag hann träffa på den stund jag var på Åre vårdcentral. Tack!

09:14 - 22 aug, 2014 skrev:

Jag har varit i kontakt med hälsocentralen vid flera tillfällen, både via telefon och personliga besök. Det är så glädjande att varje gång bli så vänligt och proffsigt bemött. En eloge till alla er som jobbar där!

17:09 - 26 mar, 2014 skrev:

Kom för misstänkt lunginflammation.Fick superbemötande och hade tack o lov ingen lunginflammation.

14:19 - 14 feb, 2014 skrev:

Var in med en axelskada idag och vill bara tacka för det proffsiga och trevliga mottagandet. Ren fröjd att besöka er.

14:42 - 19 mar, 2013 skrev:

Hej
Var på besök hos er sent i fredags då jag misstänkte att jag fått lunginflammation. Möttes av en läkare som absolut inte ville ta några prover då klockan "var så mycket". Idag tisdag kom jag hem till Stockholm och efter 10 min på min egna vårdcentral där doktorn lyssnade på lungorna och konstaterade att "det låter som lunginflammation samt gjorde en snabbsänka som visade på förhöjda värden fick jag rätt i min gissning. Tack vare att ni inte ville göra dessa två snabba undersökningar av mig som patient har jag gått med lunginflammation i 4 dagar extra.