Specialistmödravård mottagning Umeå

Om Specialistmödravård mottagning Umeå

Specialistmödravården erbjuder vård och stöd till kvinnor med graviditetskomplikationer som kräver specialistbedömning och behandling. Vid Specialistmödravården kontrolleras avvikelser i det normala graviditetsförloppet. Här kontrollerar man bland annat tillväxt, blodflöde i navelsträngen, fostervattenprov. Om det under graviditeten tillstöter komplikationer eller om det uppstår behov av rådgivning, undersökning och/eller behandling förutom det som erbjuds på Barnmorskemottagningen är det till Specialistmödravården man blir hänvisad. Barnmorskan bokar vid behov tid åt dig.

Norrlands universitetssjukhus - visa på karta
Gynekolog