Hackstavägen 22, Åkersberga

Hörseltest

Hörhjälp

Hos HÖR Stockholm Åkersberga är du välkommen att göra ett hörseltest utan remisskrav

Hos oss kan du göra en undersökning om du upplever att du har fått nedsatt hörsel. Vår klink arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting och följer deras riktlinjer.

Vi har ett nära samarbete med David Waldfogel på Öron-Näsa-Hals mottagningen i Åkersberga.

För oss är det viktigt att tillgodose dina behov. Vi lägger stor vikt vid att hjälpa till så att du får höra bättre oavsett om det är på din arbetsplats eller privat.

Vilka tjänster erbjuder vi?

• Hörseltest
  • Hörapparat
  • Serva och justera hörapparater
  • Hörselskydd
  • Arbetsplatsanpassningar (hörhjälpmedel)
  • Köp av tillbehör

Vi är leverantörsoberoende!

HÖR Stockholm är helt leverantörsoberoende vilket innebär att du har ett stort utbud av hörhjälpmedel att välja bland. Antingen väljer du en hörapparat från landstingets urval eller subventionerade hörapparater. Med subventionerade menas att du får ett bidrag från landstinget och kan välja vilken hörapparat som helst.

På vår mottagning på Hackstavägen 22 i Alceahuset tas du emot av Marie eller Lotta. Kika gärna in på vår hemsida för att få en presentation av dem!

Varmt välkomna att boka din undersökning hos oss på HÖR Stockholm Åkersberga!

Informationen uppdaterades 11:40 - 5 okt, 2022

18 mar, 2023

Toppen

8 feb, 2023

9 jun, 2022

Hej, jag har varit på hörselundetsökning o köpt hörapparat. För några veckor sedan ringde jag HÖR för att fråga om batterier. Då fick jag efter det ett mail so man inte kunde svara på. De hade utan min vetskap/önskan bokat in mej på ett besök i juni, utan min önskan o det smset gick inte att svara på. Oförskämt, om det är svårt att komma i kontakt med HÖR så blir man som patient skyldig att betala om man inte kommer. Hur kan man ge en patient en återbesökstid som man inte behöver - ringde för att fråga om batterier - hur länge de håller dej mm.

31 jan, 2022

Varför finns det ingen mailadress eftersom det är svårt att komma i kontakt per telefon, dvs ingen svarar plus att det inte fungerar med att ställa frågor till en person som inte tidigare varit den som behandlat mig, och som inte är insatt i ämnet som man vill diskutera, blir bara fel.

Fråga ställd 09:59 - 11 aug, 2019

Hej, jag provade ut hörapparat hos er för några år sedan. Använder dom inte så ofta, trots att jag behöver. Anledningen är att jag bär glasögon, och byter ofta till läsglas, eller behöver rätta till glasögonen osv. Varje gång skrapar det hemskt i hörapparaterna, vilket gör att jag inte står ut. Vad ska jag göra?

HÖR Stockholm Åkersberga svarar:

Hej Rigmor, Tack för att du hör av dig! Det besvär du upplever med skrapet är ganska vanligt och beror på att mikrofonen som fångar upp ljud sitter i hörapparatsdelen som sitter bakom ditt öra, där ju även glasögonskalmen är placerad. När du då tar av dig glasögonen och de stöter emot hörapparaterna uppstår ett skrapade ljud. Tyvärr är det inte så mycket man kan göra åt det förutom att eventuellt prova en annan modell av hörapparat som sitter helt inne i örat, en så kallad AIÖ-apparat. Jag skulle rekommendera dig att höra av dig till oss på 08-80 80 20 för att boka tid hos en av våra audionomer i Åkersberga för att se över din situation och dina alternativ mer noggrant. Hoppas du har fått svar på din fråga! Med vänlig hälsning, Emil Voxenhaag Hör AB

Fråga ställd 07:57 - 29 jul, 2019

Kan ni fixa en Oticon hörapparat?

HÖR Stockholm Åkersberga svarar:

Hej Erik! Vi jobbar med alla leverantörer så absolut kan vi fixa en Oticon hörapparat. Välkommen att höra av dig på 08-808020. Med vänlig hälsning, HÖR Sthlm (F.d Hörab)

Fråga ställd 09:29 - 26 jul, 2019

Hej det slår lock för mitt ena öra hela tiden sen ca en månad tillbaka. Kan jag komma till er för koll?

HÖR Stockholm Åkersberga svarar:

Hej Ulla, Du är mer än välkommen till oss för att kolla detta! Vänligen ring 08-808020 eller maila kontakt@horab.se för att boka en tid. Med vänlig hälsning, HÖR Sthlm (F.d Hörab)

Fråga ställd 06:53 - 18 jan, 2019

Hej. Jag har tappat min ena apparat. Hur gör jag?

HÖR Stockholm Åkersberga svarar:

Hej Jan Ring bokningen på 08/808020 och boka en tid. Den audionom du träffar hjälper dig att få en ny hörapparat. Med vänlig hälsning Irene Zecevic

Fråga ställd 20:07 - 12 apr, 2018

Varför går det inte att få mejlkontakt med t ex Linnea när man är utomlands och vill meddela att en av hörapparaterna inte fungerar?

Hej Bo! Jag har skickat ett mail till din angivna mailadress. Mvh Linnea, HörAB

Med anledning av Covid-19 tar vi just nu endast emot bokade besök.