Hjärtintensivvårdsavdelning 92-93 Sahlgrenska, Göteborg

Om Hjärtintensivvårdsavdelning 92-93 Sahlgrenska, Göteborg

Avdelning 92/93 är en hjärtintensivvårdsavdelning. Här vårdas patienter med akut hjärtinfarkt, kärlkramp och hjärtsvikt. Patienter med behov av olika hjärtpumpar vårdas även här samt svårt sjuka patienter som utreds inför eventuell hjärttransplantation. Avdelningen samarbetar med thoraxkliniken då en del patienter övertas för fortsatt vård. Många patienter kommer till avdelningen via akutmottagningen eller direktinläggs via ambulanssjukvården.

Gröna stråket 2, 413 46, Göteborg, Plan 1, Sahlgrenska sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Besökstid eftervårdsplatser kl 13:00-19:00. Besökstid intensivvårdsplatser efter överenskommelse.