Avdelning 13 kardiologi, Göteborg

Om Avdelning 13 kardiologi, Göteborg

Avdelning 13 är en kardiologisk vårdavdelning. Här sker utredning och behandling av patienter med hjärtsvikt, hjärtrytmrubbningar och ischemisk hjärtsjukdom. Dessutom utförs utredning av pulmonell hypertension och utredning inför eventuell hjärt- och/eller lungtransplantation. Avdelningen är öppen måndag 07:00- fredag 21:00.

Blå stråket 5, 413 46, Göteborg, Hiss D, Plan 6, Sahlgrenska sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:00 - 21:00 fem dygnsavd
  • Måndag - Fredag 07:00 - 21:00 femdygnsavd