Avdelning 12 och 25 Thorax, Göteborg

Om Avdelning 12 och 25 Thorax, Göteborg

På thoraxavdelningen vårdas patienter i samband med hjärt- och lungkirurgi. Avdelningen har 33 vårdplatser. Det finns 4 intermediärvårdsplatser (IMA), där man vårdar patienter med utökat vård- och övervakningsbehov. Varje år utförs ca 1300 hjärtoperationer, 250 lungoperationer samt 150 övriga operationer (thoraxmissbildningar, pacemaker mm).

Blå stråket 5, 413 46, Göteborg, Plan 5, Sahlgrenska sjukhuset - visa på karta
Thoraxkirurgi

Avdelning 12 och 25 Thorax, Göteborg

4,2

07:35 - 13 nov, 2017 skrev:

Superproffsig bypass-operation 8 november 2017 (Sossio Perrata och Lisa Ternström). Vården efteråt så himla positiv, noggrann och ”mänsklig”. Ni gör 1100 sådana här hjärtoperationer per år (med riktig ”standard of work”). Ni måste göra mycket mera ”reklam” för Er verksamhet nationellt. Ett föredöme för att skapa liknande centra typ prostata-operationer.

4,2