Klinisk neurofysiologi, Göteborg

Om Klinisk neurofysiologi, Göteborg

Vid Klinisk Neurofysiologi (KNF) görs diagnostiska undersökningar på patienter med sjukdomar inom nervsystem och/eller muskulatur. KNF/Sahlgrenska är den enda läkarbemannade Klinisk Neurofysiologiska avdelningen inom Västra Götalandsregionen. Utöver undersökningar utförda vid de egna mottagningarna på Sahlgrenska och Drottning Silvias Barn-och-Ungdomssjukhus gör KNF den diagnostiska analysen av undersökningar utförda vid Södra Älvsborgs sjukhus/Borås, Kärnsjukhuset i Skövde, NU-sjukvården/NÄL och Uddevalla samt Kungälvs sjukhus.

Blå stråket 5, 413 46, Göteborg, Hiss E, plan 3, Sahlgrenska sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Onsdag 08:00 - 09:00
Remiss krävs för undersökning. Vårdgivarintyg avseende reseersättning skrivs ej ut av personal på Klinisk Neurofysiologi. Vänd Dig till remitterande läkare.
Klinisk neurofysiologi