Neuro Psykologer och Kuratorer, Göteborg

Om Neuro Psykologer och Kuratorer, Göteborg

Enheten verkar på två olika sjukhus, Sahlgrenska Sjukhuset samt Högsbo Sjukhus. Psykologerna på Sahlgrenska Sjukhuset tar emot patienter från Neurosjukvården, SU, samt från avdelningar inom SU med CNS-relaterade sjukdomar. Patienterna är i olika faser av sin sjukdom/ skada och kan befinna sig i allt från ett akut (inneliggande) till polikliniskt skede. Enheten är i första hand en utredningsenhet där typ och grad av eventuell kognitiv, emotionell och motivationell funktionsnedsättning bedöms.
På rehabiliteringsmedicin, Högsbo Sjukhus ingår psykolog/neuropsykolog som en medarbetare i teamen. Psykologen arbetar med utredningar och behandling utifrån de behov patienten, anhöriga har i samband med rehabilitering efter neurologisk skada, samt med handledning/ utbildning/ undervisning/ forskning

Blå stråket 7, 413 46, Göteborg, Sahlgrenska sjukhuset - visa på karta