Avdelning 134 och 135, Göteborg

Om Avdelning 134 och 135, Göteborg

Strokeenheten 134/135 vid Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en högspecialiserad strokeavdelning och med uppdrag att utreda, behandla och rehabilitera vuxna patienter i alla åldrar med hjärnans kärlsjukdomar, dvs infarkter (proppar) och blödningar. Vi ansvarar dessutom för alla strokepatienter yngre än 50 år i hela Västra Götalandsregionen, samt för trombolys (upplösning av proppar med hjälp av läkemedel) inom Sahlgrenska universitetssjukhus upptagningsområde. Personalen arbetar utifrån en arbetsorganisatorisk modell som kallas patientnärmre vård. Det innebär att de administrativa sjuksköterskeuppgifterna koncentrerats till en funktion, en samordnare, så att vården i större utsträckning sker nära patienterna ute i arbetsmoduler vid patientrummen. I en av modulerna vårdas patienter med ett större övervakningsbehov, medan de övriga sex modulerna erbjuder standardvård.

Bruna stråket 5, 413 46, Göteborg, Plan 2, Sahlgrenska sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag Dygnet runt Alla dagar dygnet runt
  • Måndag - Söndag 15:00 - 19:00
Vid besök var god undvik nötter, starkt doftande blommor och parfym.
Strokevård