Avdelning 81, Göteborg

Om Avdelning 81, Göteborg

031 - 342 10 81 , 031 - 342 70 09

Avdelning 81 är en akutavdelning inom allmänpsykiatriska sektionen, Psykiatri Sahlgrenska. Vårt upptagningsområde är stadsdelarna Linnéstaden och Majorna i Göteborg. Avdelningen har 12 vårdplatser för utredning och behandling av patienter med bipolära affektiva sjukdomar, depressioner, ångest, personlighetsstörningar samt svåra krisreaktioner. Patienterna läggs in via den psykiatriska akutmottagningen, med eller utan remiss.

Blå Stråket 15, 413 46, Göteborg, plan 2 - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag 12:00 - 16:00
  • Måndag - Söndag 17:00 - 20:00
Alla dagar 12.00 - 16.00, 17.00 - 20.00 Av hänsyn till matro för patienter undanbeds besök mellan kl 16 och 17. Besökstid max 2h Kontakta personalen om minderåriga barn vill besöka inneliggande patient.
Akutverksamhet vid sjukhus, vuxenpsykiatri, Allmänpsykiatri, vuxna