Avdelning 82, Göteborg

Om Avdelning 82, Göteborg

Avdelning 82 är en akutavdelning inom allmänpsykiatriska sektionen, Psykiatri Sahlgrenska. Vårt upptagningsområde är stadsdelarna Askim, Frölunda, Högsbo, Styrsö, Tynnered och Älvsborg i Göteborg. Avdelningen har 13 vårdplatser för utredning och behandling av patienter med bipolära affektiva sjukdomar, depressioner, ångest, personlighetsstörningar samt svåra krisreaktioner. Patienterna läggs in via den psykiatriska akutmottagningen, med eller utan remiss.

Blå stråket 15, 413 46, Göteborg, plan 2 - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag 12:00 - 16:00
  • Måndag - Söndag 17:00 - 19:30
Besökstider alla dagar 12.00-16.00 samt 17.00-19.30. Besökstid max 2 h. Kontakta personal om minderåriga barn vill besöka inneliggande patient.