Kirurgiavdelning 33 Sahlgrenska, Göteborg

Om Kirurgiavdelning 33 Sahlgrenska, Göteborg

På Kirurgi avdelning 33 vårdas patienter som genomgår mammarkirurgi, endorinkirurgi, obesitaskirurgi och melanomkirurgi med inriktning mot korttidsvård. Vi vårdar också patienter med akuta kirurgiska sjukdomar.

Vi behandlar redan inlagda patienter.
Vid frågor om olika cancerformer går det bra att kontakta Kirurgimottagningen på Sahlgrenska.

Blå stråket 5, 413 45 Göteborg - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag 14:00 - 19:00
Bröstmottagning, Endokrin kirurgi, Kirurgi

Kirurgiavdelning 33 Sahlgrenska, Göteborg

22:48 - 16 jun, 2014 skrev:

Jag är opererad för bröstcancer och vårdades på avdelning 33. Eftersom det finns ärftlig bröstcancer i min släkt valde jag att operera bort båda brösten samtidigt. Denna UNDERBARA personal såg till mitt bästa dygnet runt.
Hela livet ställs på ända och man är väldigt orolig. Alla tog sig tid till att svara på alla frågor. Såg till att jag var smärtfri. Lugnade när jag var orolig. Berättade vad som kunde hända efteråt med såren och vad som var normalt samt vad jag skulle se upp med.
Jag kan inte nog berömma denna avdelning med dess personal. Jag kände mig väldigt trygg.
Jag vill tacka ALLA för detta fina bemötande och omhändertagande under en väldigt stressig och jobbig tid.