Arbets- och miljödermatologisk mottagning, Göteborg

Om Arbets- och miljödermatologisk mottagning, Göteborg

Regionspecialitet för utredning av yrkes och miljörelaterade hudproblem. Remiss behövs för nybesök. Remisser tas emot från framför allt företagsläkare, tandläkare och andra hudläkare. Hudtester utgör en betydande del av verksamheten. Vid komplicerade utredningar kan arbetsplatsbesök göras. På enheten arbetar läkare, biomedicinsk analytiker och yrkeshygieniker/kemist.

Gröna stråket 16, 413 46, Göteborg, Plan entréplan, Sahlgrenska sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 16:00 031-3423874 Ti