Urologimottagning, Göteborg

Om Urologimottagning, Göteborg

Urologmottagningen är en öppenvårdsmottagning dit patienterna i första hand kommer på remiss från primärvården, andra sjukhus i regionen samt internt inom Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Det går också bra att skriva en egen remiss med beskrivning av besvären. Vanliga orsaker till besök är vattenkastningsbesvär av olika anledningar, främst godartad prostataförstoring, misstanke om prostatacancer, utredning av blod i urinen, erektionsproblem, njursten, urininkontinens med mera. Vanliga undersökningar är ultraljudsundersökning av prostata och eventuellt vävnadsprov vid misstanke om prostatacancer. Cystoskopi - undersökning av urinblåsan. Urodynamiska undersökningar - funktionsundersökning av urinblåsan. ESWL - ultraljudsbehandling av njursten.

Blå stråket 5, 413 46, Göteborg, Uppgång E, plan 4, Sahlgrenska sjukhuset - visa på karta