Intensiv stamningsterapi, Göteborg

Om Intensiv stamningsterapi, Göteborg

Intensiv stamningsterapi är Sveriges enda logopediska rikssjukvård och bedrivs av Mottagningen för logopedi och foniatri på Sahlgrenska. Verksamheten finns dels för barn 9-13 år och deras föräldrar, dels för vuxna patienter. Betalningsförbindelse för rikssjukvård krävs för patienter som ej är skrivna i Västra Götaland. Den intensiva stamningsterapin är ett komplement till logopedisk behandling på hemmaplan. Behandlingen ges i enlighet med logopedisk teori och praxis. Målet är att patienterna ska kunna handskas bättre med sitt tal och med de problem som stamningen medför i livet. Föräldrarna får möjlighet att lära sig mer om stamning och stamningsproblematik med målet att bättre kunna ge sitt barn det stöd det behöver för att klara sitt tal och sin samvaro med andra på bästa sätt.

Gröna stråket 11, 413 46, Göteborg, Plan 2, Sahlgrenska sjuhuset - visa på karta