Öron- näs- och halsavdelning 18, Göteborg

Om Öron- näs- och halsavdelning 18, Göteborg

Öron- näs- och halsavdelning 18 är den enda slutenvårdsavdelningen inom Öron-, näs- och halssjukvård på Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Avdelningen har 25 vårdplatser vardagar och reducerade platser på helgen, två vårdplatser är avsedda för barn.
Vårdavdelningen har både planerad och akut sjukvård. Avdelningen är av kirurgisk karaktär och det vårdas patienter med ÖNH-sjukdomar samt huvud- och halskirurgi. Omvårdnadsspecifika områden är tracheostomivård, nutritionsproblematik samt cancervård inom ÖNH.
På vårdavdelningen vårdas både vuxna och barn.
Avdelningen har ett specifikt rum för sömnregistrering, där en patient sover över natten och samtidigt utförs en mätning.

Blå stråket 5, 413 46, Göteborg, plan 11, Sahlgrenska sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Söndag 11:00 - 17:30
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag 14:00 - 19:00
Vänligen respektera besökstider vardagar mellan kl 14.00-19.00.