Isotopmottagning Sahlgrenska sjukhuset, Göteborg

Om Isotopmottagning Sahlgrenska sjukhuset, Göteborg

Isotopmottagning är placerad på onkologen Jubileumskliniken.Här behandlas olika diagnosgrupper med radioaktiva isotoper.Alla besök är planerade.
Mottagningen bemannas av sjuksköterskor, onkolog-läkare, endokrinologer samt sjukhus-fysiker.Våra telefontider är måndag till fredag 08.00-09.00 och besvaras av en sjuksköterska. Vid behov konsulteras en läkare.Har du som patient fått behandling på mottagningen och har frågor ring de nummer som du fått med i den skriftliga informationen vid behandlingsdagen.

Blå stråket 2, 413 46, Göteborg, Plan 1, avd 52 thyroidea/Isotop-mottagningen - visa på karta
Framkomligheten samt möjligheten till parkering inom sjukhusområdet är i dagsläget mycket begränsad. Parkeringshus finns i nära anslutning till sjukhuset.