Lekterapi Sahlgrenska, Göteborg

Om Lekterapi Sahlgrenska, Göteborg

Enheten "Lekterapi och bibliotek" arbetar mot det gemensamma målet att bidra till en frizon i sjukhusvärlden, en trygg miljö för barn och ungdomar och deras familjer. Vårt uppdrag innefattar både Drottning Silvias Barn- och ungdomssjukhus och Sahlgrenska. Sjukhusskolan finns i våra lokaler.

Blå stråket 5, 413 46, Göteborg, Centralkomplexet, Målpunkt H, Plan 7, Sahlgrenska sjukhuset - visa på karta
Drop-in
  • Tisdag - Torsdag 09:00 - 16:00 lunch 12-13
Barnen är välkomna till oss tillsammans med sina föräldrar - att mamma och pappa eller någon nära anhörig finns i närheten ger trygghet.