Lugnviks hälsocentral, Östersund

Lugnviks hälsocentral

, Östersund

Midvägen 4,831 51 Östersund, 83151 Östersund

Lugnviks hälsocentral kommer från och med vecka 16 ändra sina rutiner för bokning av icke akuta läkarbesök. Du som patient ringer som vanligt till sjuksköterskorna för rådgivning på telefon 063-142275. Om ditt hälsotillstånd kräver kontakt med läkare blir du uppringd av din områdesläkare, detta samtal kommer att kosta som ett besök, d.v.s. 400 kronor. Läkaren avgör om du behöver komma för ett fysiskt besök på hälsocentralen. Du kommer inte att behöva betala dubbla kostnader om ett fysiskt besök blir aktuellt i anslutning till telefonkontakten. Det går givetvis även i fortsättningen bra att kontakta hälsocentralen via 1177.se om du hellre önskar det. Besök vid akut sjukdom bokas som vanligt in direkt av sjuksköterskorna i telefonrådgivningen.

Hälsocentralen Lugnvik finner du ett par km från Östersunds centrum.

Informationen uppdaterades 10:19 - 22 mar, 2024

3 maj, 2019

Jag har varit patient på denna HC i många många år och har mest träffat den underbara Olof Englund. Har även träffat andra läkare och sjuksköterskor och dom är alla fantastiska! Det bemötande man får när man är lite svag och skör är precis vad man behöver. Rosor till alla på Lugnviks HC!

29 jan, 2019

Jag skulle så gärna vilja att det jag nu säger kommer till den här läkarens chef och följer med henne vidare i arbetslivet. Jag har stora förkylningsbesvär och fick idag 29/1 tid på "Lättakuten". Vill inte lämna ut uppgifter om henne eller mig själv men tänker att det med den informationen jag nu gett borde kunna spåra fram till henne. Jag har relativt lång och bred yrkeserfarenhet och anser att den här läkaren gjorde allting fantastiskt! Allt från lagom mycket ögonkontakt, lagom beskrivande, bra i sitt bemötande med kollegor, lyhörd, professionell, kompetent och till och med kallpratade på ett lagom och bra sätt. Jag kan säkert utveckla det ännu mer men genom mina alla år av kontakter inom vården, den bästa, någonsin!

Här kan du se omdömen som Lugnviks hälsocentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Vårdcentral (BT), Sjukgymnastik/Fysioterapi, Distriktssköterskeverksamhet, Barnmorskemottagning, Allmänmedicin, Barnhälsovård/BVC