Odengatan 19, Stockholm

AudioNova Östermalm

Välkommen till AudioNova Östermalm– Din Hörselspecialist!

På Östermalm i Stockholm hittar du AudioNova Östermalm. Vi är en hörselmottagning som ligger på Odengatan 19, och du tar dig enkelt till oss med tunnelbana eller Roslagsbanan till Tekniska Högskolan.

AudioNova är en av Sveriges största hörselkedjor och finns på flera platser i landet. Audionommottagningen på Odengatan är en av många hörselkliniker som tillhör AudioNova.

Vad vi på AudioNova Östermalm kan hjälpa dig med

På AudioNova Östermalm hjälper våra erfarna audionomer dig med hörseltest och utprovning av hörapparater och hörselskydd. Du kan också få hjälp med service och justering av hörapparater, samt arbetsplatsanpassningar. Vi på AudioNova Östermalm vet att alla individer har unika förutsättningar, behov och önskemål, och därför gör vi alltid vårt yttersta för att hitta den bästa lösningen för just dig.

Du behöver ingen remiss för att komma till oss på AudioNova Östermalm!

Avtal inom vårdval primär hörselrehabilitering

AudioNova Östermalm är en hörselklinik som är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att du som är över 18 år med lätt till måttlig hörselnedsättning kan få hjälp med behovsbedömning, förskrivning av hörselhjälpmedel, service samt viktig information kring hörselnedsättningen hos oss.

Hörseltest online på audionova.se

Hur står det till med din hörsel? På AudioNovas hemsida kan du göra ett hörseltest online. Under testet får du lyssna på några ljud och sedan besvara ett antal frågor. Testet tar bara några minuter och du får ditt resultat med en gång.

Få hjälp med din hörsel hos AudioNova Östermalm!

Informationen uppdaterades 13:54 - 12 sep, 2023

12 nov, 2019

Lättillgängliga, seriösa och professionella!

22 jun, 2018

10 jan, 2018

Fråga ställd 05:12 - 25 dec, 2019

Finns det Akutmottagning hos Audionova,Odengatan?

AudioNova Östermalm svarar:

Hej! Tack för din fråga! AudioNova finns på flera ställen i Sverige. Vi jobbar alla vardagar och är stängda på de röda dagarna. I dagsläget finns det ingen akut audionommottagning. Vid akuta öronbesvär gäller det att kontakta akutmottagningen. Med Vänliga Hälsningar, AudioNova Odengatan

Fråga ställd 05:07 - 25 dec, 2019

Jag är patiens hos er och vid en operation i torsdags 19 december på Huddinge Sjukhus fick jag rådet att använda mina hörapparater under själva operationen. Nu visades det sig att hörapparaterna ej behövdes under ingreppet. De förvarades i en plastlåda bredvid patiensen. Senare vid uppvaknandet visade det sig att hörapparaterna inte fungerade. Använde nya batterier i flera omgångar men utan resultat.

AudioNova Östermalm svarar:

Hej Monica! Tråkigt att höra det. Vi hoppas att operationen har gått bra och att du mår bra idag. Du är välkommen att kontakta oss på 08 -480 012 06 för att boka en tid! Med Vänliga Hälsningar AudioNova Odengatan

Fråga ställd 14:43 - 4 dec, 2019

Hej! Jag funderar på att skaffa en sjukvårdsförsäkring och försöker ta reda på vilken skillnad det skulle göra. Hur snabbt kan man få en tid hos er? Hälsningar Anna

AudioNova Östermalm svarar:

Hej Anna! Tack för detta meddelande! Det finns ju två olika slags försäkringar - sjukvårdsförsäkring och sjukförsäkring. Sjukförsäkringen är en ekonomisk försäkring som ger trygghet vid en långtidssjukskrivning, vilket är sällan aktuellt om det handlar om hörselnedsättning som kan åtgärdas med hörapparater. Sjukvårdsförsäkringen ger snabb tillgång till vård, vilket tror jag inte heller skulle vara aktuell här då man kan få väldigt snabbt tid hos oss - om inte samma vecka , då veckan därpå. Välkommen att boka tid för mer information, rådgivning och gratis hörseltest! Med vänliga hälsningar, Vesela, AudioNova

Fråga ställd 14:09 - 4 dec, 2019

Hej Vesela! Telefonen fungerar inte alls i hörapparaten. Kan jag göra något hemifrån för att få det att fungera. Jag insåg att när jag gick ut på gatan och svarade hörde jag dig när jag klickade på högtalartelefonen inte i apparaten. Sorry! Flera ringde på vägen hem och det hördes inte i apparaten. Mvh Barbro

AudioNova Östermalm svarar:

Hej Barbro! Tack för ditt meddelande! Jag kommer att kontakta dig idag under dagen så att vi bokar ett nytt besök så fort det bara går för att kunna fixa det som har blivit fel. Med vänliga hälsningar, Vesela

Fråga ställd 18:14 - 28 sep, 2016

kostnader för hörapparater

AudioNova Östermalm svarar:

Vi är en auktoriserad Mottagning vilket innebär att vi är en privat mottagning som jobbar på uppdrag av Stockholms läns landstinget (SLL). Vi provar ut hörapparater och andra hörhjälpmedel från vårat privata sortiment och SLL sortiment. Att prova ut hörapparater är en process på minst 3 besök behovsbedömning, utprovning och återbesök. Oavsett om man bestämmer sig för tillslut efter utprovning att man vill behålla antingen SLL hörappart eller privat så är det alltid en fast kostnad på 600 kr förskrivning avgift. SLL hörapparater får man låna gratis. Väljer man prova ut privata så bidrar SLL med 3040kr / öra och är det så att hörapparaterna kostar mer får man betala mellanskillnaden. Om du vill boka ett besök så rekommenderar jag dig att ringa för smidigare och snabbare service. Med vänlig hälsning Audium