Skeppargatan 30, Stockholm

Grå starr - privat

Ögonlaser med LASEK/ELSA

ICL Linsoperation

Pris från: 22000 kr

Välkommen till Novius Ögonklinik!

Novius Ögonklinik grundades år 2000 och våra kliniker finns i centrala Stockholm och i Vasastan. Klinikerna drivs av sina grundare Dr Konstantin Lenis och Dr Christos Lenis.

Vi på Novius Ögonklinik erbjuder:

• En bedömning av ditt tillstånd baserad på en grundlig undersökning analyserad av läkare med marknadens längsta erfarenhet av modern ögonkirurgi.

• Undersökning, operation och efterkontroller av samma kirurg.

• Uppföljning efter din operation tills läkningen är avslutad.

• Kirurger med skicklighet och lång erfarenhet genomför operationerna.

• Alla operationsmetoder för att kunna erbjuda den metod som passar dig bäst.

Våra kirurger deltar i nationella och internationella utbildningar som lärare för att sprida kunskap om nya kirurgiska tekniker och själva ta del av nyheter för att hålla sig uppdaterade.

Vårdval Stockholm

Gråstarrsoperationer ingår i Vårdval Stockholm sedan 1 januari 2009. Vi på Novius kan utfärda remiss på plats.

Informationen uppdaterades 11:14 - 14 mar, 2024

8 mar, 2023

Utmärkt 👍.

3 feb, 2023

Enkelt att beställa tid, kort väntetid, proffsigt!

7 jul, 2022

Gjorde en ögonlocks operation, och jag blev så nöjd med slutresultatet.

31 okt, 2021

Mycket trevlig och seriöst bemötande

26 apr, 2021

Fantastiskt klinik som både ger ett extra ordinärt bemötande och behandling! Jag gjorde lasik operation hos Novius för mer än 6 månader sedan och är supernöjd både med operationen och läkningstiden efteråt. De är proffesionella och behandlar kunden med omsorg och kärlek!

Fråga ställd 11:36 - 5 aug, 2019

Drabbats av efterstarr och är linsopererad på båda ögonen hos er. Behöver jag remiss? Har också förtätningar i ögonen så jag ser grumligt just nu.

Novius Ögonklinik, Stockholm svarar:

Det behövs ingen remiss för att komma till oss. Du är välkommen att höra av dig till oss via telefon eller mejl för att boka en tid.

Fråga ställd 10:48 - 23 maj, 2019

Hej om man gör en ögonlocksplastig ingår det också i vårdval Stockholm vid första besöket för undersökning

Novius Ögonklinik, Stockholm svarar:

Vi kan boka en gratis förundersökning men sedan får man betala operationen själv . Återkom gärna på vår info mail ( info@novius.se )om du vill boka tid . MVH Gunilla

Fråga ställd 14:11 - 16 dec, 2018

Hej, Kan ni operera brytningsfel - då man är skelögd på ena ögat - hos er? Jag blev opererad för min skelning när jag var 6 år men de korrigerade ögat för lite. Nu (är 28 år) har det bara blivit värre senaste tiden och jag upplever problem då jag kör bil och jobbar. Vänligen,

Novius Ögonklinik, Stockholm svarar:

Hej, Tack för att du kontaktar oss! Vi på Novius Ögonklinik utför olika typer av undersökningar och operationer. Du är välkommen att höra av dig till oss för mer information och tidsbokning. Tel: 08-6630820, info@novius.se MVH Novius Ögonklinik

Fråga ställd 22:11 - 26 nov, 2018

Vilket märke använder/användes för 1,5 år sedan vid linsoperationer. Vänligen Ann Sandman

Novius Ögonklinik, Stockholm svarar:

Beträffande den stora nyheten om defekta linser på SVT så har vi ögonkirurger på Novius ögonklinik avsagt oss användningen av denna produkt redan när linsen kom in på den Svenska marknaden för mer än 10 år sedan eftersom den inte motsvarade de högt ställda förväntningar och krav som vi alltid har på linsprodukter som vi använder i samband med ögonoperationer och som ska förbli i patienters ögon för resten av deras liv. Vi framförde vår reservation om produkten till både leverantören och kollegerna redan från början. Vi är alltså inte bland de 56 ögonkliniker i Sverige som har använt denna lins.

Fråga ställd 19:31 - 4 okt, 2017

Hej Vad kostar övre o undre ögonplastik Påsar muskler fett.? Önskar att få operations tid i Oktober? Känns det ingen ting i lokalbedövning? Skeppargatan är närmast mig mvh Jane

Novius Ögonklinik, Stockholm svarar:

Hej! Se gärna prislistan på www.novius.se under prislista. Välkommen åter för bokning. MVH Novius

Lunch 12:00 - 13:00