Åmål barnmorskemottagning, Åmål

Åmål barnmorskemottagning

, Åmål

Nybrogatan 17, 662 30, Åmål, 66230 Åmål

Nu träffar vi dig gärna digitalt. Om du behöver hjälp med preventivmedel eller är gravid och ska boka ett första graviditetsbesök gör du det under våra E-tjänster: Boka videobesök i Vård och hälsa, välj därefter Barnmorskemottagning online Fyrbodal. Torsdagen den 21 mars har mottagningen stängt hela dagen och begränsad tillgänglighet via telefon.

Vi är en av Västra Götalandsregionens barnmorskemottagningar och erbjuder kostnadsfri mödrahälsovård, stöd under och efter graviditet, preventivmedelsrådgivning, provtagning för sexuellt överförbara infektioner samt gynekologisk cellprovtagning efter kallelse från Regionalt cancercentrum. Vi som arbetar på mottagningen är barnmorskor men vi har även läkare, undersköterskor, mödrabarnhälsovårdspsykologer och dietister knutna till mottagningen. Vi arbetar enligt regionalt och nationellt framtagna riktlinjer. Vår verksamhet är HBTQ-diplomerad och vi arbetar utifrån ett normmedvetet bemötande. Vi arbetar strukturerat efter ett kvalitets- och ledningssystem och är certifierade enligt ISO 9001.

Informationen uppdaterades 09:55 - 18 mar, 2024

ENDAST JÄMNA VECKOR