Centrum för obstetrik och gynekologi Umeå

Centrum för obstetrik och gynekologi Umeå

, Umeå

Norrlands universitetssjukhus, 901 85 Umeå, 90185

Hos oss utreder och behandlar vi gynekologiska sjukdomar. Vi ger vård i samband med graviditet och förlossning och vi är norra regionens centrum för utredning, vård och behandling av riskgraviditeter och fosterdiagnostik. Inom enheten bedrivs även avancerad tumörkirurgi.

Informationen uppdaterades 08:00 - 1 mar, 2024

19 jan, 2021

Svårt att komma fram, lång väntetid och bristfälligt bemötande.

25 jul, 2017

Efter instruktion i telesvar valde jag "akut sjuk" och då bryts samtalet. Vid val av rådgivning och tidsbokning får jag meddelandet att "det är många som ringer och vi har fullt för dagen". Vid besök tidigare på Kvinnokliniken i Umeå var personalen fantastisk och professionell, men tillgängligheten är inte bra.

21 jun, 2017

Har försökt nå er i flera dagar utan resultat. Ringt tidigt på morgonen, och då var det redan fullt. Ni säger i telefonsvararen att man kan nå er på hemsidan, men väl där, efter att ha loggat in, går det inte att nå er eller boka tid. Samtidigt så hänvisar både barnmorska och 1177 bara till er. Tragiskt att man inte kan få hjälp av er när man behöver det.

24 feb, 2017

Det går inte att komma fram. Det är "många som ringer så de tar inte emot fler samtal för dagen". Jag letar efter någon form av email för kontakt, den hade jag gärna blivit hänvisad till. Servicen får 1 av 5 bananas.

19 jan, 2017

Att nå er på kvinnokliniken är näst intill omöjligt. Har ringt flertalet gånger under telefontid men inte kommit fram och via er telefonsvarare blivit hänvisad till mina vårdsidor. Efter två mail och två svar med återhänvisning till att ringa mottagningen i stället så gav jag upp.

Gynekologi, Amningsmottagning, BB-hemvård