Policy för omdömen hos Vården.se

Vad roligt att du vill lämna ett omdöme på Vården.se! Vi på Vården.se tror att det är viktigt att så många som möjligt engagerar sig i vård och hälsa. Ju fler personer som lämnar omdömen, desto lättare kommer det bli att hitta fram till den bästa vårdgivaren – och på det sättet förbättras vården.

Vården.se läser alla omdömen innan de publiceras. Om vi anser att ett omdöme inte ligger i linje med vår policy kommer det inte att publiceras.

Omdömet ska:

• Handla om en mottagning. Vi vill inte att man kommenterar enskild personal.
  • Baseras på dina egna erfarenheter, inte någon annans eller något som du hört talas om.
  • Baseras på händelser som inträffat under den senaste tiden.

Vi publicerar inte:

• Osakligt negativa omdömen. Vi tror att människor vill hitta den bästa vården, inte den sämsta.
  • Omdömen om felställda diagnoser och medicinering. Detta ska bedömas av utbildad vårdpersonal.
  • Omdömen som innehåller personlig information, till exempel personnummer. Dessa raderas omgående.

Kom ihåg:

• Skriv ett sakligt omdöme som du tror kan förbättra saker. Att bara säga att saker var dåliga tror vi till exempel inte hjälper en patient.
  • Om du har blivit felbehandlad så vill vi att du vänder dig direkt till vårdgivaren eller till Socialstyrelsen.
  • Du måste uppge en e-postadress när du lämnar ett omdöme.
  • Vi kommenterar aldrig enskilda omdömen på varken mejl eller telefon.

Stort tack för ditt engagemang!